کد خبر: ۵۳۱۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۱

توضیح درباره خاموشی‌های تهران

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وپدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: خاموشی‌های اخیر در تهران برنامه‌ریزی شده نیست و بروز چنین اتفاقاتی تا زمان خروج از پیک مصرف کاملا طبیعی است لذا تقا داریم تا مشترکان در نحوه مصرف خود مدیرت داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
میثم جعفرزاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه با توجه به وضعیت شبکه برق و محدودیت هایی که در ایام پیک به وجود می آید ممکن است در برخی مناطق دچار خاموشی شویم، اظهار کرد:هیچ کدام از این خاموشی‌ها به دلیل نقص فنی و یا خروجی واحدی از مدار نیست بلکه به دلیل گرم شدن هوا شاهد خاموشی هستیم.

وی با تاکید به این مساله که بیش از ۹۸ درصد نیروگاه های حرارتی در روز گذشته تولید کامل داشتند، عنوان کرد: ظرفیت نیروگاه های برق آبی ۱۲ هزار مگاوات است که امسال تنها می‌توان از ۶۰۰۰ مگاوات آن استفاده کرد و این میزان نیز باید به صورت مدیریت شده استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در شرایط فعلی گفت: لازم است تا مشترکان نسبت به این مساله اهتمام بیشتری داشته باشند تا با مشکل جدی مواجه نشویم.

امروز نیز شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم درکشور، مصرف برق به گونه‌ای چشمگیر و کم‌سابقه طی روزهای اخیر افزایش یافته است .بی‌تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

بر اساس این اطلاعیه، از آحاد مردم کشور در بخش های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع های تولیدی و صنعتی و کشاورزان تقاضا دارد تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) به میزان تنها ۱۰ درصد، کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق این است که درساعت های اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده و در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنیم. همچنین هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نشود.

علاوه بر این  استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیک منتقل کنیم. علاوه بر این خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین