کد خبر: ۵۳۱۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

پیروزی سوسیالیست ۲۸ ساله مقابل دموکرات کهنه‌کار در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

یک دموکرات سوسیالیست در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در نیویورک در مقابل رقیب خود جو کراولی که از او به عنوان رهبر آتی این حزب در کنگره نام برده می‌شد، پیروز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این شکست به گفته تحلیلگران باعث بروز تغییراتی در حزب دموکرات آمریکا خواهد شد. نتایج انتخابات مقدماتی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریک با شگفتی‌هایی رو‌به‌رو بود.

آلکساندریا اوکاسیو کورتز ۲۸ ساله در انتخابات سال ۲۰۱۶ در ستاد برنی سندرز فعال بود. او توانسته است با اختلاف قابل توجهی جو کراولی را که پیش از این ۱۰ بار به کنگره آمریکا راه یافته بود، شکست دهد.

کراولی برای پیروزی در این انتخابات بیش از سه میلیون دلار خرج کرد. هزینه تبلیغاتی اوکاسیو کورتز نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار بود.

از کراولی به عنوان جانشین احتمالی نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در کنگره نام برده می‌شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، اوکاسیو کورتز گفته است زمان تغییرات نسلی، نژادی و ایدئولوژیکی در حزب دموکرات فرا رسیده است.

آلکساندریا اوکاسیو کورتز تبار پورتوریکویی دارد. این دموکرات سوسیالیست در انتخابات میان‌دوره‌ای در نوامبر امسال با آنتونی پاپاس، رقیب جمهوری‌خواهش برای ورود به کنگره رقابت خواهد کرد و در صورت پیروزی، جوان‌ترین زنی خواهد بود که به کنگره راه می‌یابد.

اوکاسیو کورتز از پوشش سلامت همگانی، شهریه رایگان دانشگاه‌ها و اصلاحات در سیستم عدالت کیفری حمایت می‌کند. او در دانشگاه بوستون اقتصاد و روابط بین‌الملل خوانده است. اوکاسیو کورتز پس از فارغ‌التحصیلی برای کمک به خانواده‌اش به عنوان پیشخدمت کار کرد. مادر او خدمتکار خانه و راننده اتوبوس است. او در ویدیوی تبلیغاتی‌ خود گفته است: من جایی متولد شده‌ام که کدپستی، سرنوشت فرد را مشخص می‌کند و زنانی مانند من قرار نیست برای سمت‌های دولتی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، اوکاسیو کورتز پس از پیروزی دونالد ترامپ تصمیم گرفت وارد سیاست شود. او در دوران تبلیغات انتخاباتی به مرز مکزیک رفت و با خانواده‌هایی که به خاطر سیاست دولت آمریکا از فرزندان خود جدا شده بودند، دیدار کرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین