کد خبر: ۵۳۱۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

وزنه‌برداری و دوباره شایعه ورزشکارسالاری

کیانوش رستمی که تغییر وزن داده است در رکوردگیری تیم‌ملی "اوت" کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز یکی دیگر از روزهای سرنوشت ساز برای وزنه برداری است.روز سه شنبه و چهارشنبه بود که مسابقات لیگ و رکورد گیری تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا برگزار شد.وزنه برداران و مدعیان آمدند،وزنه زدند و رکوردهایشان ثبت شد تا تقریبا همه کسانی که نزدیک به وزنه برداری هستند بتوانند ترکیب تیم ملی را حدس بزنند. طبق محاسبات و البته رکوردهایی که وزنه برداران زده اند این احتمال می رود که در نهایت ترکیب تیم ملی مشخص باشد اما شایعه هایی هم ازفدراسیون وزنه برداری به گوش می رسد.

اینکه قرار است کیانوش رستمی که تغییر وزن داده و به دسته 94 کیلوگرم آمده است به جای ایوب موسوی راهی بازی های آسیایی شود. اتفاقی که اگر بیفتد بدون شک نحوه مسابقات انتخابی،لیگ برتر و رکوردگیری را زیر سوال خواهد بود. رستمی که در رقابت های جهانی هم نتوانسته بود عنوانی را به دست بیاورد به چه دلیلی باید راهی بازی های آسیایی شود در حالی که اوت کرده و نتوانسته حتی وزنه را بالای سرش ببرد؟ با این حال چیزی مشخص نیست و شاید شایعاتی که از فدراسیون وزنه برداری به گوش می رسد در حد همان شایعه باشد. امروز همه چیز مشخص می شود.اینکه بالاخره علی مرادی یک جا ریشه ورزشکار سالاری را می زند یا اینکه مثل همیشه به خواسته های فردی تمکین می کند؟

دسته 69  کیلوگرم
مجید عسکری

مجید عسکری یکی از وزنه برداران با تجربه تیم ملی که سابقه حضور در سه دوره پیکارهای جهانی را دارد در رقابت های لیگ با وجود آنکه نامش در فهرست اولیه دسته 69 کیلوگرم قرار داشت، اما در گروه B دسته 77 کیلوگرم به روی تخته رفت. او 143 کیلوگرم را در حرکت یک ضرب و 181 کیلوگرم را در حرکت َدو ضرب برای خودش ثبت کرد. رکوردعسکری تقریبا نزدیک به مدال بازی های آسیایی است و او شانس بالایی برای کسب مدال در این رقابت ها دارد.

دسته 94 کیلوگرم
سهراب مرادی

سهراب مرادی؛ بدون شک شایسته ترین وزنه بردار در دسته 94 کیلوگرم است.او که روز سه شنبه روی تخته رفت در حرکت یکضرب 190 کیلوگرم را بالای سر برد تا دو کیلوگرم رکورد جهان را جابجا کند. البته در شرایط غیر رسمی.رکوردی که در دستان"کاخیاشویلی" یونانی است.سهراب برای حرکت دوضرب خودش هم وزنه 240 کیلوگرمی را بالای سر برد تا در مجموع رکورد 430 کیلوگرم را برای خودش به ثبت برساند.سهراب با ثبت این وزنه و باز هم به صورت غیر رسمی هفت کیلوگرم رکورد حرکت دو ضرب و  13 کیلوگرم رکورد مجموع جهان را جابجا کرد.شکی وجود ندارد که امروز نام سهراب برای حضور در بازی های آسیایی روی برگه اعضای شورای فنی نوشته خواهد شد.

ایوب موسوی

سید ایوب موسوی دیگر وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم است که می تواند شانس بالایی برای ملی پوش شدن و سفر به اندونزی داشته باشد.موسوی که مدال برنز جهان را در کارنامه اش دارد در رقابت های لیگ در حرکت یکضرب وزنه 163 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوضرب موفق شد وزنه 193 کیلوگرم را بالای سر ببرد تا با مجموع 356 کیلوگرم در جایگاه دوم بایستد.در رقابت های لیگ محمد زارعی از تیم مناطق نفت خیز جنوب خوزستان در حرکت یکضرب 165 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 201کیلوگرم و با مجموع 366 کیلوگرم به مقام نخست دسته 94 کیلوگرم دست یافت.

دسته 105 کیلوگرم
محمدرضا براری، علی هاشمی و علیرضا سلیمانی

وزنه بردار با اخلاق ایران در رقابت های لیگ کار خودش را به خوبی انجام داد تا دیگر این بار کسی نتواند روی نام او برای حضور در مسابقه ای مهم خط بکشد.او که داستان نرفتنش به رقابتهای جهانی حسابی آزارش داده بود این بار آنقدر خوب وزنه زد که در رقابت های لیگ مقام نخست را به دست آورد. در دسته 105 کیلوگرم رقابت بین براری، علی هاشمی و علیرضا سلیمانی بود که در نهایت براری با مجموع 412 کیلوگرم ضمن صدرنشینی این وزن در رکوردگیری تیم ملی، به عنوان یکی از مدعیان اصلی حضور در بازیهای آسیایی خود را معرفی کرد.محمد رضا در یک ضرب 187 کیلوگرم و در دو ضرب 225 کیلوگرم را بالای سرش برد.اما علی هاشمی. او با 182  کیلوگرم در یک ضرب و 229 کیلوگرم در  دوضرب و مجموع 411 کیلوگرم رتبه دوم را به خودش اختصاص داد وعلیرضا سلیمانی هم با 185 کیلوگرم در یک ضرب و 226 کیلوگرم در دو ضرب مثل هاشمی مجموع 411 کیلوگرم را ثبت کرد.رقابت در دسته 105 کیلوگرم بسیار بالاست و امروز مشخص می شود که کدام وزنه برداران راهی بازی های آسیایی خواهند شد.

+105 کیلوگرم
بهداد سلیمی

بهداد بدون شک یکی از وزنه برداران ایران در بازی های آسیایی خواهد بود.او در رقابت های لیگ برتر و در شرایطی که هیچ رقیبی نداشت موفق شد در حرکت یک ضرب 205 و در حرکت دو ضرب 245 کیلوگرم را بالای سر ببرد.

سعید علی‌حسینی

غیبت سعید علی حسینی در لیگ و رکوردگیری تیم ملی کمی عجیب بود.خیلی ها می گویند مصدوم است و به همین دلیل هم در رکوردگیری شرکت نکرده است.با این حال و طبق گفته برخواه سرمربی تیم ملی،علی حسینی وزنه بردار بزرگی است، او چندین سال از میادین دور بوده و کادر فنی به طور طبیعی فرصت حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را به او خواهد داد.

و اما شایعه ورزشکارسالاری در وزنه‌برداری و باز هم کیانوش رستمی

کیانوش رستمی تغییر وزن داده و به دسته 94 کیلوگرم آمده است.جایی که سهراب مرادی دارد یکه تازی می کند و خودش هم می داند که هیچ شانسی برای کسب مدال طلا در بازی های آسیایی ندارد. رستمی در یک ضرب ۱۸۰ کیلوگرم را ثبت کرد اما دو مرتبه وزنه ۱۸۵کیلوگرم را انداخت.او در حرکت دو ضرب هم وزنه ۲۲۵ و دو مرتبه  هم وزنه ۲۷۷ کیلوگرم را انداخت تا با عصبانیت سالن را ترک کند.با این حال از فدراسیون وزنه برداری خبر می رسد احتمال اینکه کیانوش رستمی راهی بازی های آسیایی شود زیاد است.اتفاقی که بدون شک با واکنش ها زیادی همراه خواهد بود.چرا که او احتمالا باید به جای ایوب موسوی یک بار دیگر حضور در بازی های آسیایی را تجربه کند.رقابت هایی که احتمالا حاصل آن مدال نقره در وزن جدیدش خواهد بود چرا که طبق پیش بینی خیلی از کارشناسان و البته آمادگی بالای سهراب مرادی او شانس نخست مدال طلا است.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین