کد خبر: ۵۳۱۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

تاکید ماتیس بر تعهد امنیتی آمریکا به ژاپن

وزیر دفاع آمریکا که در ادامه سفرهایش به آسیا بعد از کره جنوبی وارد ژاپن شده، امروز جمعه متعهد شد که آمریکا ائتلاف امنیتی خود با ژاپن را حفظ و تقویت خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این در حالی است که ژاپن اخیرا از بابت احتمال تضعیف تعهد امنیتی واشنگتن در منطقه به سبب مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی اظهار نگرانی کرد.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در سفر به ژاپن گفت: آمریکا و هم پیمانانش در منطقه‌ای اقدام به حفظ یک موضع دفاعی قدرتمند همراه با شراکت در ارتباط با کره شمالی خواهند کرد و ژاپن همچنان سنگ بنای ثبات منطقه‌ای خواهد بود.

ماتیس در  دیدار با مقام‌های ژاپنی تلاش کرد نگرانی‌های توکیو درباره منافع امنیتی‌اش را برطرف کند.

وزیر دفاع آمریکا در ضمن دیدار با ایتسونوری اونودرا همتای ژاپنی خود گفت: ما در حال انجام یک مذاکرات بسیار بی‌سابقه با کره شمالی هستیم. اما در این زمان پرتحول ائتلاف طولانی مدت میان ژاپن و آمریکا همچنان قدرتمند باقی می‌ماند.

او خاطرنشان کرد: یک اطمینان کامل میان هر دو کشور ما در خصوص اینکه ما محکم کنار هم می‌ایستیم وجود دارد.

ماتیس در عین حال تصریح کرد که تصمیم اخیر ترامپ برای معلق کردن رزمایش‌ها در منطقه هدفش ایجاد فضا برای دیپلمات‌های آمریکایی به منظور انجام مذاکراتی قدرتمند و افزایش احتمال یک راه‌حل صلح آمیز برای شبه جزیره کره بوده است.

او اظهار داشت: ما همزمان موضع دفاعی قدرتمند مبتنی بر شراکت‌مان را حفظ می‌کنیم و در عین حال تضمین می‌کنیم که دیپلمات‌های ما از یک موضع قدرت بلامنازع مذاکراتشان را ادامه دهند.

با این حال وزیر دفاع ژاپن گفت: این رزمایش‌ها برای ثبات منطقه اهمیت دارند اما تصمیم ترامپ برای معلق کردنشان برای تلاش‌های دیپلماتیک ارزشمند است تا کیم جونگ اون تهدید هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین