کد خبر: ۵۳۱۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

مهره‌ها را راحت نسوزانید

یک گزارشگر ورزشی با بیان اینکه تجربه در هر بخش و زمینه‌ای یکی از فاکتورهای اصلی است، گفت: هر فردی که بخواهد به عرصه گزارشگری ورود کند، اگر تجربه خود را افزایش دهد و علم خود را به‌روز کند مطمئنا به این ویژگی خواهد رسید که بازی‌های مهم در جام‌جهانی را گزارش کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد سیانکی با بیان مطالب بالا و با اشاره به عملکرد گزارشگران مسابقات تیم ملی در جام‌ جهانی، اظهار کرد: اگر صرفا نگاه سطحی داشته باشیم که فردی با یک سری ویژگی‌ها در جام جهانی گزارش کند، دیدگاه منطقی نخواهد بود و کار را سخت می‌کند. مطمئنا همکاران من که گزارشگر بازی‌های تیم ملی در جام جهانی بودند، تجربه و سواد کافی برای گزارشگری را داشته‌اند.

این گزارشگر فوتبال درباره ورود نسل جدید به عرصه گزارشگری تصریح کرد:‌ گزارشگران هم نسل من شاید ۵ تا ۱۰ سال دیگر بتوانند گزارش کنند طبیعتا باید نسل گزارشگران جوان به این حوزه ورود پیدا کنند اما متأسفانه در این زمینه عجله وجود دارد؛ برای مثال لیونل مسی در جام جهانی سال ۲۰۰۶ یک فوتبالیست معروف بود اما مربی او، آقای پکرمن در همان سال به او اجازه بازی در جام جهانی را نداد. گفت با اینکه مسی شایسته است اما با این کار من به او خدمت می‌کنم و همین طور هم شد او نزدیک به ۱۲ سال است که در بالاترین سطح فوتبال هنرنمایی می‌کند. نباید نسل جدید را بسوزانیم. به نظرم در مربیگری این اتفاق برای علیرضا منصوریان افتاد؛ با اینکه او دانش کافی را دارد. همچنین در جوانی و کم‌تجربگی علی دایی، تیم ملی را به او سپردند که هم فوتبال و هم او ضرر کرد با اینکه علی دایی مربی بزرگی است. اما تصمیم غلط باعث شد که این مهره‌ها را از دست بدهیم.

او ادامه داد: این اتفاق در گزارشگری هم می‌تواند رخ می‌دهد؛ وقتی گزارشگر جوانی خیلی زود جام‌جهانی را گزارش می‌کند دیگر انگیزه‌ای برای او باقی نمی‌ماند که بازی‌های جام ملت‌های آسیا را گزارش کند و مدعی خواهد بود که جام جهانی را گزارش کرده است.

سیانکی در پایان گفت: استعداد گزارشگری و گویندگی باید در وجود آدم باشد؛ البته آموزش هم نیاز است اما باید ابتدا استعدادها را کشف کرد و بعد یکسری آموزش‌ها را در اختیارشان قرار داد. گاهی آزمون گزارشگری می‌گذارند و کلاس گویندگی برگزار می‌کنند و تعدادی از علاقه‌مندان هم شرکت می‌کنند در حالی که ممکن است این علاقه‌مندان با سواد و ادبیات قوی، ویژگی اصلی این کار یعنی صدا را نداشته باشند که در این صورت آموزش هیچ دردی را دوا نمی‌کند.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین