کد خبر: ۵۳۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۲۱:۴۲

صدام: بیایید آشتی کنیم!

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشیتدپرس، صدام در این جلسه به شکل عجیبی آرام بود و دیگر از رفتارهای خودستایانه او مانند فریادها و شعارها خبری نبود. 

او در گفت‌و‌گویی محترمانه با یکی از شاهد‌ان  که جریان یکی از جنایت صدام در یک روستای کردنشین  را بیان می کرد گفت: «من از همه عراقی‌ها، اعراب و کردها می‌خواهم که یکدیگر را ببخشند و با هم دست آشتی دهند.»

در جلسه روز سه شنبه سه شاهد در دادگاه حضور یافته و در مورد جنایت‌هایی که صدام و سربازانش در سال 1988 مرتکب شده بودند شهادت دادند. 

قهار خلیل محمد، نخستین شاهد دادگاه گفت که پس از اعلام عفو عمومی توسط صدام او به همراه سی نفر دیگر از نزدیکان خود در آن روستا از مخفیگاه‌های خود خارج شدند ولی سربازان صدام همه آنها را دستگیر کردند و همه را به صف کرده و به سویشان شلیک کردند و او شاهد کشته شدن پدر برادران و 18 تن از خویشاوندانش بود و خود او نیز به شدت مجروح شد اما جان سالم به در برد. سایر شاهدین نیز سخنان مشابهی را بیان کردند. 

صدام بر اساس حكم دادگاه عالی اين كشور به اتهام قتل عام 148 شيعه در دجيل به مرگ با طناب دار محكوم شد.

گفتنی است در صورتی كه اين حكم در دادگاه استيناف تاييد شود، جلال طالبانی رييس جمهور عراق، طارق الهاشمی معاون رييس جمهور و عادل عبدالمهدی يكی ديگر از معاونان وی بايد اجازه مرگ صدام را پيش از انجام اين اعدام امضا كنند.

طالبانی اظهار داشته كه اگر چه وی با اعدام مخالف است؛ اما امضای وی برای انجام حكم مرگ صدام ضروری نيست.

طالبانی به طور دايم عبدالمهدی را مسوول امضا از جانب خودش كرده است.

المهدی اظهار داشت، وی حكم مرگ صدام را امضا می‌كند و اين به معنای اين است كه دو امضا از سه امضای لازم تضمين شده است.







بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین