کد خبر: ۵۳۱۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
بنیادی:

برخی نمی خواهند مشکلات کشور رفع شود

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد برخی تریبون‌ها هر کاری دلشان خواست انجام دهند، گفت: متاسفانه برخی نمی‌خواهند مشکلات کشور رفع شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 بهروز بنیادی ظهر امروز در مراسم معارفه فرماندار کاشمر که در محل سالن همایش‌های فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مدیران باید توان خود را در این مقطع نشان دهند، بیان کرد: در مقطعی که کشور پولدار است فقط مدیریت هزینه داریم، اما در شرایط کنونی باید کار کنیم و به مردم پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مردم از مسئولان پاسخی نخواسته‌اند اما اکنون زمان پاسخگویی مدیران است، اظهار کرد: هیچ مسئولی حتی ریاست دادگستری، دادستان، فرمانده نیروی انتظامی و حتی امام جمعه نمی‌تواند از پاسخگویی به مردم فرار کند و باید پاسخگو باشند.

بنیادی با اعلام اینکه در این دوره و مقطع حساس باید مطالبات مردم به درستی تبیین شود، بیان کرد: ما حق نداریم چون امام جمعه و یا رئیس دادگستری هستیم بگوئیم مشکلات مردم به ما ارتباطی ندارد و برای رفع مشکلات به کمیته امداد یا ادارات دیگر مراجعه کنند.

وی با تاکید براینکه همه مجموعه مدیریتی کشور از جمله سه قوه باید به یکدیگر کمک کنند، افزود: اگر قرار باشد فقط قوه مجریه تحت فشار قرار گیرد و قوه قضائیه و مقننه کار خود را انجام دهد به هیچ جایی نخواهیم رسید.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مردم عصبانی هستند، بر اینکه باید حرف دل مردم گفته شود تاکید کرد و گفت: آنچه که در روزهای اخیر از سوی من در خصوص اتفاقات اخیر در مجلس بیان شد خواسته مردم بوده است.

بنیادی با اشاره به اینکه من در قانون اساسی قسم خورده‌ام که وظیفه خود را به درستی انجام دهم حال ممکن است مورد پسند برخی نباشد و این هیچ ایرادی ندارد، بیان کرد: شما هم می‌تواند در فضای خودتان نقد کنید.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر شما هم می توانید تحلیل کنید من هم به خوبی و قبل از بیان هر صحبتی مسائل را تحلیل می‌کنم، عنوان کرد: فکر نکنید تحلیل را فقط دیگران می‌فهمند و من نمی‌دانم.

وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند کسی که در قوه مقننه است - جایی که تمامی مطالب و کمیسیون‌ها و مسائل سیاسی کشور در آنجا مطرح می‌شود - توان تحلیل را ندارد و فقط آن‌ها می‌توانند مسائل مختلف را تحلیل کنند.

بنیادی با اشاره به اینکه خط به خط مطالبی که اخیراء در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم را حاضر به تحلیل هستم، بیان کرد: فکر نکنید این سخنان یک شبه نوشته و مطرح شده است بلکه فقط بیش از ۶ ماه بود که بر روی گفتن یک جمله در مجلس دارد مطالعه می‌شود.

وی با بیان اینکه افسوس می خورم به حال برخی از افراد که با مسائل چنین برخوردهایی دارند، ادامه داد: اکنون در سطح استان با سه چالش اساسی مواجه هستیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه چالش‌های اقتصادی موضوع اساسی کشور است که همه آگاه هستند، یکی از مسائل و تهدیدهای دیگر را حاشیه نشینی دانست و افزود: متاسفانه در کاشمر هم با مسئله حاشیه نشینی مواجه هستیم که روز به روز هم گسترش پیدا می‌کند.

وی همچنین خشکسالی را یکی از مسائل امنیتی آینده کشور دانست و گفت: به چه حقی اداره برق در هفته گذشته برق منطقه ای را که دمای ۴۰ و ۴۵ درجه دارد قطع کرده است؟

بنیادی با بیان اینکه به جای قطع کردن چاه موتور کشاورزان منطقه من برق بخشی از شهرهای تهران و مشهد را قطع کنید، از معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خواست اجازه چنین کارهایی را ندهند که در غیر این صورت خود شما باید جوابگو باشید.

وی در ادامه به همکاری دستگاه‌های خدماتی در شهرستان تاکید کرد و افزود: متاسفانه چهار سال است که پروژه‌ای با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای یک حق آسفالت شکافی که با هم تفاهم کنند نیمه کاره مانده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم شایسته این نحو خدمت‌رسانی نیستند، بیان کرد: در این دوره بحران اقتصادی که همه داریم فریاد می‌زنیم باید از صندلی‌ها حرکت کرد و با حضور در میان مردم به فکر رفع مشکلاتشان بود.

وی افزود: اگر نتوانستیم مردم را در روستاها حفظ کنیم به حاشیه شهرهایی همچون مشهد خواهند رفت و این موجب می‌شود بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه کشور به سمت حاشیه نشینی این شهر برود.

 بنیادی با بیان اینکه به رغم تمامی مشکلات اما ادارات در شهر کوچکی همانند کاشمر همکاری خوبی با یکدیگر ندارند، اظهار کرد: اوقاف یکی از اداراتی است که اکنون در مردم دارد نارضایتی ایجاد می‌کند.

وی شهرداری‌های کوچک را یکی از معضلات آینده دانست و افزود: اکنون شهرداری‌های کوچک برای پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه هستند.

بنیادی با اشاره به اینکه اگر تا سه ماه آینده نتوانیم برای شهرداری کوچک کاری کنیم شاهد مشکلات بسیاری خواهیم بود، گفت: در مجلس به دنبال این هستیم که ۳۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها برگردد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی همچنین به وضعیت موسسات مالی اشاره کرد و افزود: در حالی شهرستان کاشمر درگیر بسیاری از موسسات مالی شده که هنوز نتوانستیم مشکل پدیده را حل کنیم.

بنیادی با بیان اینکه طبق آمار با ۷۵۰ میلیارد تومان بیش از ۱۰۵ هزار نفر از کسانی که از پدیده طلبکار هستند تعیین تکلیف می شوند، بیان کرد: این عددی برای نظام نیست که نشود آن را تامین کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گاهی مواقع برخی عمدا نمی‌خواهند این مشکل رفع شود، گفت: باید این مسائل مدنظر همه مسئولان قرار گیرد.

بنیادی با اعلام اینکه مسئولان در این دوره باید سعه صدر بسیاری داشته به طوری که خودشان برای جلب رضایت مردم نامه ارباب رجوع را پیگیری کرده و آن را انجام دهند، بیان کرد: افراد سیر از گرسنه خبر ندارند که بدانند چه می‌کشند به همین خاطر زمانی می شود این مسائل را مطرح کرد که خودمان درد کشیده باشیم.

وی با اظهار تاسف از آنچه بسته شدن فضای مجازی خواند عنوان کرد: در دهه پنجم انقلاب باید به دنبال شفافیت باشیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ما به خوبی نحوه استفاده و کارکرد فضای مجازی را یاد گرفته‌اند، بیان کرد: بدون شک بخش زیادی از کمکی که دکتر روحانی در سخنرانی چند روز گذشته خود از مردم تقاضا کرد از طریق فضای مجازی به دست می آید ولی این مسیر را بستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از هر طریق ممکن واقعیت‌ها از طریق فضای مجازی به مردم گفته شود، افزود: متاسفانه بیش از ۱۰۰ مادر در روستای موشک از کم خونی در حال از بین رفتن هستند و امنیت غذایی ندارند.

بنیادی با اظهار تاسف از اینکه وقتی برخی مسائل و واقعیت‌ها گفته می‌شود اجازه داده می‌شود برخی تریبون‌ها هر کاری دلشان خواست انجام دهند و هر توهینی را به مسئول کشور بکنند، به انتقاد از برخی مسئولان پرداخت و گفت: امیدواریم فرماندار کاشمر در این مقطع و با مدیریت خوب مسائل را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فقر را باید به خوبی انجام دهیم، وظیفه کمیته امداد و بهزیستی را بسیار سنگین دانست و عنوان کرد: هر کدام از مردم مراجعه کردند باید از روش های مختلف کمک کرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک مراجعه به کمیته امداد و بهزیستی بیشتر خواهد شد، اظهار کرد: باید حرف دل مردم و مطالبات زده شود حال هرکه می‌خواهد برداشت خود را داشته باشد و آزاد است.

وی با اعلام اینکه در حد توانم تاکنون به وظیفه خود عمل کرده‌ام، بیان کرد: همه ما در برابر مردم مسئول هستیم.

در پایان نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از سوی حاضران در جلسه به خاطر بیان برخی مسائل و واقعیت‌ها مورد تشویق قرار گرفت. 

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین