کد خبر: ۵۳۲۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

سخنگوی موگرینی ارائه بسته حمایتی به ایران را تکذیب کرد

سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا خبر مربوط به اظهارات موگرینی در مورد تصویب بسته حمایتی و ارائه آن به ایران را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
برخی رسانه‌های ایران روز شنبه 9 تیر ماه نوشته بودند که فدریکا موگرینی، کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل از تهیه و تصویب بسته حمایتی در چهارچوب توافق هسته‌ای با ایران خبر داده است.

مایا کوتسیانچیچ در گفتگوی تلفنی با یورونیوز گفت: «خانم موگرینی در روزهای اخیر هیچ گونه اظهار نظری در مورد برجام نکرده است.»

رسانه‌های ایرانی همچنین از قول خانم موگرینی نوشته بودند بسته حمایتی اروپا که به تصویب تمام 28 عضو اتحادیه رسیده، قرار است ظرف دو روز آینده به مقام‌های رسمی ایران تسلیم شود.

کوتسیانچیچ تصویب چنین طرحی را نیز تکذیب کرد و افزود: «اتحادیه اروپا از زمان اعلام خروج ایالات متحده آمریکا از برجام در تلاش است تا توافق هسته‌ای به دست آمده با ایران را حفظ کند و خانم موگرینی تاکنون به کرات حمایت اروپا از این توافق را اعلام کرده، اما وی در حاشیه نشست سران اروپا در بروکسل سخنی در این زمینه نگفته است.»

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اقدام عینی و عملی اتحادیه اروپا در زمینه حفظ برجام گفت: «اتحادیه اروپا در تلاش است تا تدابیر عینی و مشخصی را برای حفظ برجام ارائه کند.» سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در عین حال در مورد جزئیات این «تدابیر» سخنی نگفت.

از سوی دیگر بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز خبر مربوط به دریافت بسته حمایتی اروپا از سوی ایران را تکذیب کرد. آقای قاسمی روز شنبه در این زمینه گفت: «تاکنون بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به طرف ایرانی ارائه نشده و هنوز کشورهای اتحادیه اروپا در حال آخرین رایزنی‌ها برای ارائه پیشنهادات خود هستند که قطعا پس از دریافت این بسته پیشنهادی موضوع اعلام و بررسیِ مفاد آن آغاز خواهد شد».

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: «جمهوری اسلامی ایران پس از بررسی دقیق این پیشنهادات و بر اساس منافع ملی و مصالح کشور در خصوص آن و نیز حضور یا عدم حضور خود در برجام تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.»

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین