کد خبر: ۵۳۲۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
دستگاه اطلاعاتی بلژیک مدعی شد:

دستگیری ۲ ایرانی به ظن طراحی حمله در پاریس/ بازداشت یک دیپلمات ایرانی در آلمان+واکنش ظریف

یک زن و شوهر ایرانی در بلژیک به اتهام داشتن برنامه‌ا‌ی برای انجام یک حمله تروریستی به همایش گروه مجاهدین خلق در پاریس، توسط پلیس دستگیر شدند. یک دیپلمات ایرانی نیز در آلمان در همین رابطه دستگیر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش کوتاهی که روز دوشنبه ۲ ژوئیه (۱۱ تیرماه) از بروکسل، پایتخت بلژیک منتشر کرده، از دستگیری یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار خبر داده است.

اداره دادستانی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که این دو نفر تصمیم داشتند با انفجار بمب، به همایش سالانه گروه مجاهدین خلق (منافقین) که روز شنبه ۳۰ ژوئن، در شهر ویوپنت، واقع در نزدیکی پاریس برگزار شده بود، سوء‌قصد کنند.

دادستانی بلژیک نام این دو نفر را "امیر س. " و "نسیمه ن. " اعلام کرده است.

دادستانی بلژیک در ادامه خبر داده است که این دو نفر در حین حمل ماده منفجره دستگیر شده‌اند.

به گزارش دویچه وله؛ در ماشین این دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار، حدود ۵۰۰ گرم پروکسید استون که یک ماده منفجره‌ی بسیار قوی و حساس است، کشف شده است.

بازداشت یک دیپلمات ایرانی 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دستگاه اطلاعاتی بلژیک مدعی شد: بنا بر بیانیه مقام‌های بلژیکی، بازداشت دیپلمات ایرانی در ارتباط با این پرونده در آلمان انجام شده و این فرد یکی از دیپلمات‌های سفارت ایران در وین، پایتخت اتریش بوده است.

در این بیانیه جزئیات بیشتری درباره این دیپلمات و هویت او ارائه نداده است.

 واکنش ظریف به بازداشت یک دیپلمات ایرانی در آلمان

وزیر امور خارجه ایران در توییتی در واکنش به بازداشت یک دیپلمات ایرانی در آلمان در ارتباط با پرونده اتهام بمب گذاری در گردهم آیی منافقین نوشت: چقدر تعجب برانگیز است که همزمان با سفر ما (هیات ایرانی) به همراه رئیس جمهوری ایران به اروپا، عملیات ادعایی علیه ایران مطرح و یک نفر بازداشت شده است. ایران به صراحت تمام خشونت و تروریسم را در هر کجایی محکوم می کند و آماده است تا به تمام نگرانی ها در این باره پاسخ دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
انسان برای پول چه کارها که نمی کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین