کد خبر: ۵۳۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۲۲:۳۶

ضرب‌الاجل دوباره اروپا به ترکیه

آفتاب‌‌نیوز : خوزه مانوئل باروسو رئیس دوره‌ای کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت که همچنان امیدوار است تا از روشهای دیپلماتیمک راه‌حل قابل قبولی برای حل مشکلات بین دولت ترکیه و قبرس پیدا کند. وی همچنین افزود که دولت ترکیه باید به تعهدات خود در برابرهمه اعضای اتحادیه اروپا به درستی عمل کند وگرنه این کمیسیون در گزارش خود به اجلاس سراسری رهبران اتحادیه اروپا موارد لازم را یادآور خواهد شد. 

اجلاس سراسری رهبران اروپایی که قرار است در پانزدهم دسامبر در بروکسل برگزار شود و پرونده بررسی پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا در دستور کار این اجلاس قرار دارد. این در‌حالی است که نخست‌وزیر فنلاند به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا حساسیت زیادی روی این موضوع نشان داده و ترکیه را تهدید به تعلیق فرآیند عضویت در اتحادیه اروپا کرده است.

دولت ترکیه با غیرقابل قبول دانستن ارتباط بین موضوع روابط این کشور با قبرس را کاملا سیاسی دانسته و ضمن رد ارتباط منطقی بین این موضوع و فرآیند پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا از رهبران کشورهای اروپایی خواسته تا «مسئولانه‌تر» عمل کنند. 

این درحالی است که گزارش تازه کمیسیون اروپا ضمن انتقاد از دولت ترکیه در زمینه روابط با قبرس روند پیشرفتهای مورد انتظار اتحادیه اروپا در این کشور را کند دانسته است. این گزارش می‌گوید که دولت ترکیه نسبت به برآورده ساختن خاسته‌های این سازمان توانایی کافی از خود نشان نداده و هنوز با شرایط عضویت در این اتحادیه فاصله زیادی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین