کد خبر: ۵۳۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۲

سلام آمریکا به خانم سخنگو

آفتاب‌‌نیوز : پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای کنگره بدین معناست که همسر سرمایه‌دار میلیونر آمریکایی از این پس نام خود را به عنوان اولین زن سخنگوی پارلمان در تاریخ سیاسی ایالات متحده ثبت خواهد کرد. 

بوش در تماس تلفنی با نانسی از وی و تیم هدایت کننده دموکرات‌ها در جریان انتخابات دعوت کرد تا برای بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه همکاری کنگره و کاخ سفید ناهار امروز را با وی صرف کند. جرج بوش باید درطول دیدار با نانسی، دغدغه‌های خود در خصوص دو سال باقی مانده از ریاست جمهوری را با وی مطرح کند. 

درست چند ساعت پیش از این دعوت رسمی، نانسی در حالی که نگران نتیجه باقی مانده انتخابات بر روی سن راه رفته و به ابراز احساسات طرفداران خود پاسخ می‌گفت. 

گزارشگر سی‌ان‌ان برای اعلام خبر پیروزی دموکرات‌ها نیز از عنوان نانسی استفاده کرد، و فریا کشید: نانسی، سخنگو پارلمان شد. 

نانسی پس از قرار گرفتن در پشت میکروفون به ابراز احساسات طرفداران پاسخ گفته، ادامه داد: امشب، شب بزرگ پیروزی برای مردم آمریکا است. امروز از شمال تا جنوب مردم به تغییرات رای دادند. 

از این پس نانسی پلوسی باید در مسیر تحقق این تغییرات پیش رود. اولین برنامه‌های وی افزایش حداقل حقوق‌ها و اعمال محدودیت بر لابی صنعت عنوان شده است. آنچه که به زبان ساده و در عمل بسیار سخت می‌نماید. از سوی دیگر، برخی از هم حزبی‌های وی اعلام کردند که قصد دارند از فرصت دو ماهه تا به دست گرفتن قدرت درکنگره و سنا تحقیقات گسترده‌ای در خصوص عملکرد دولت در عراق انجام دهند. 

از این پس این سیاست‌های نانسی پلوسی خواهد بود که امکان پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2008 را تضمین خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین