کد خبر: ۵۳۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۹

رایزنی سولانا و مرکل درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز : براساس بیانیه‌ای که دفتر سولانا منتشر کرده است،‌او برای سفری دو روزه از روز چهارشنبه عازم آلمان شده است و پس از صرف شام با فرانک والتر اشتاین مایر،‌ وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه نیز پس از دیدار با مرکل به همراه فرانتس جوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان از مرکز نیروی دریایی این کشور در «کیل» دیدار کرده و در مورد مشارکت نیروی دریایی آلمان در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در لبنان سخنرانی می‌کند. 

به نظر می‌رسد مذاکره خاویر سولانا و آنگلا مرکل در مورد مسأله هسته‌ای ایران بخشی از جریان گسترده‌تر رایزنی‌ها بین کشورهای غربی درگیر در این پرونده برای دستیابی به توافق در متن قطعنامه شورای امنیت برای تحریم ایران است. 

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که علی‌ لاریجانی، رئیس شورای عالی امنیت ملی و از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای ایران نیز روز جمعه عازم مسکو خواهد شد تا با مقامات این کشور در مورد مسائل مهم دو جانبه به ویژه مسأله هسته‌ای ایران رایزنی کند. 

گفتنی است در پی درخواست روسیه برای اعمال تغییراتی در جهت تعدیل متن قطعنامه شورای امنیت درباره ایران و همچنین تلاش آمریکا برای تندتر ساختن لحن آن علیه ایران، کشورهای 1+5 هنوز به توافق کامل در مورد این متن دست نیافته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین