کد خبر: ۵۳۲۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

افرادی که با ارز دولتی گران‌فروشی می‌کنند "تروریست اقتصادی" هستند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: افرادی که با ارز دولتی گران‌فروشی می‌کنند "تروریست اقتصادی" هستند و باید با آنان برخورد قاطع شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آئین نماز جمعه این شهر با برشمردن مضرات حسد از نگاه روایات دینی اظهار داشت: ریشه بسیاری از مشکلات زندگی فردی و اجتماعی از آتش حسد است. آتشی که هم شخص حسود و هم جامعه را می‌سوزاند از منظر امام سجاد(ع)، غلبه حسد یک آسیب بزرگ اجتماعی است.

وی افزود: اهل کتب به پیامبر خاتم حسادت می‌ورزیدند و این موضوع ریشه بسیاری از مشکلات و بی‌ایمانی‌ها در دوران آخرالزمان شده است. بنای حسادت خانمان‌سوز است و در جسم و روح انسان تاثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ابتدای خطبه دوم، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، سست عنصری و تنبلی را از ویژگی‌های انسان‌های کم‌همت دانست و تصریح کرد: بر اساس مفاهیم اسلامی اگر انسان همت و برنامه‌ریزی نداشته باشد نمی‌تواند مشکلات شخصی و اجتماعی را حل و فصل کند.

یعقوبی گفت: امام صادق(ع) با تربیت کادر اسلامی دانشمند، علم و انسان را در همه رشته‌ها و حوزه‌ها به دنیای اسلام معرفی کرد. حوزه امام صادق(ع) حوزه‌ای جامع و کامل بود و در برابر حوادث و شبهات مدرن و جدید، پاسخگو بود. مراکز علمی باید توانمندی تربیت نیروهای کارآمد و مفید برای جامعه را داشته باشند.

وی افزود: امروز کشور نیاز به صداقت و خدمت بی‌منت دارد. باید زمامداران به مصداق امام صادق(ع) با صداقت و محبت مردم، به مردم خدمت کنند. مسئولان باید با مردم تعامل صادقانه داشته باشند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: دشمن امروز معیشت پایه مردم را هدف قرار داده و درمان این مشکل در خدمت صادقانه است. باید با انسجام ملی دشمن‌شکن و دوری از اشرافیت و رخ‌نمایی قدرت خود به مردم، فقط به فکر خدمت و حل مشکلات مردم و مقابله با تهاجم دشمن باشیم.

یعقوبی با اشاره به حوادث روز کشور گفت: رئیس‌ جمهور در برابر یاوه‌گویی مستکبران در رابطه با به صفر رساندن صادرات نفت، پاسخ کوبنده و قاطعی داد و دنیا باید بداند اگر نفت ایران صادر نشود، قطره‌ای نفت به دنیا صادر نخواهد شد. ما نیز این موضع را می‌ستائیم و موضع رئیس جمهور تربیت شده در مکتب امام صادق(ع) باید این چنین باشد.

وی ادامه داد: موضع دیگر رئیس جمهور در به رسمیت نشناختن اسرائیل و دفاع قاطع از مظلومان دنیا و معرفی اسرائیل به‌عنوان رژیمی فاسد و قاتل و دزد، موضعی قابل ستایش و تکریم است. در داخل نیز به دام انداختن تروریست‌های اقتصادی، اقدامی دلگرم کننده است.

امام جمعه بجنورد با تقدیر از اقدام قاطع دستگاه‌های نظارتی در دستگیری سلطان سکه اظهار داشت: ما انقلاب کرده‌ایم که سلطان نداشته باشیم. سلطان ارز، شکر و سکه برای مردم قابل تحمل نیست. در گرانی اخیر وجود افرادی که قصد بر هم زدن اقتصاد کشور را دارند به خوبی نمایان است. از اقدام قاطع ناجا در دستگیری و شناسایی و ضربه زدن به این افراد نیز بسیار سپاسگزاریم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اعلام اسامی شرکت‌هایی که ارز دولتی گرفته‌اند، گفت: افراد و شرکت‌هایی که با ارز دولتی کالاهای گران به مردم فروخته‌اند، باید محاکمه و به اشد مجازات برسند. تجربه کشورهایی که با مفاسد اقتصادی اقدام قاطع کرده‌اند باید نصب العین باشد تا شاهد چنین رخدادهایی نباشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرا رسیدن روز گرامیداشت قیام گوهرشاد خاطرنشان کرد: نسخه تسلیم در برابر دشمن ناسالم است و فقط استحکام و اقتدار ملی در برابر دشمنان جواب می‌دهد. در جریان حجاب و عفاف نیز باید با قدرت در برابر نسخه تحمیلی دشمنان بایستیم. باید در برابر از بین بردن عزت خانواده و عفاف و حیا در جامعه ایستادگی کنیم. نباید در برابر بی‌حجابی لبخند بزنیم. مردم باید وارد عرصه شده و احساس مسئولیت کنند.

وی در پایان با اشاره به کمبود آب و برق در استان گفت: اگر در مصرف این انرژی‌ها صرفه‌جویی نشود به خاموشی‌های طولانی مدت دچار می‌شویم.


منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین