کد خبر: ۵۳۳۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

ساعت کار دستگاه‌های دولتی در استان‌ها

مصوبه تغییر ساعت کاری ادارات در استان‌های ۱. کرمان، ۲. یزد، ۳. ایلام، ۴. کرمانشاه، ۵. تهران، ۶. سیستان و بلوچستان، ۷. هرمزگان، ۸. بوشهر و ۹. خوزستان اجرا می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
هیئت وزیران در جلسه عصر روز یکشنبه ۱۳ خرداد به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر جابجایی ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در این جلسه، به استانداران در تمامی شهر‌های استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز شهرستان‌های استان‌های دیگر که دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، اجازه داده شد بنا بر تشخیص شرکت‌های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه‌های مشمول را به ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ تغییر دهند.

وزارت نیرو معتقد است که بیش از ۲۰ هزار مگاوات برق توسط دستگاه‌های سرمایشی همانند کولر، یخچال و فریزر مصرف می‌شود که از این میزان ۴ هزار مگاوات مربوط به دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها است.
 
مصوبه تغییر ساعت کاری ادارات در استان‌های ۱. کرمان، ۲. یزد، ۳. ایلام، ۴. کرمانشاه، ۵. تهران، ۶. سیستان و بلوچستان، ۷. هرمزگان، ۸. بوشهر و ۹. خوزستان اجرا می‌شود.

زمان شروع کار در ادارات استان یزد
محمود زمانی‌قمی استاندار یزد درباره تغییر ساعت کاری در این استان گفت: با توجه به ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی، از تاریخ ۲۷ خرداد تا ۳۱ مردادماه ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان به استثنای مراکز درمانی در روز‌ها هفته از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ تغییر می‌یابد.

تغییر ساعات کاری ادارات استان ایلام 
استانداری ایلام نیز در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد، ساعات اداری شهرستان‌های جنوبی این استان شامل بدره، دره شهر، آبدانان، دهلران و مهران که دمای گرما در فصل تابستان بالا است از اول خرداد تا پایان شهریور ماه تغییر می‌کند. بر اساس این بخشنامه ساعات کاری این ادارات از ساعت ۶ و نیم صبح تا ۲ و نیم بعدظهر تعیین شده است که البته ساعات کاری مراکز درمانی و بانک‌ها مشمول این تغییر ساعت نمی‌شود.

زمان آغاز و پایان ساعات کاری ادارات استان کرمان
محمدجواد فدائی، سرپرست استانداری کرمان همچنین روز دوم تیرماه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: به دلیل بروز برخی مشکلات در تامین برق استان، ساعت کار ادارات به جز بانک ها، مراکز بهداشتی و درمانی و دانشگاه‌ها تا پایان تیرماه از ساعت ۶صبح الی ۱۳ خواهدبود

ساعت کاری ادارات بوشهر تغییر کرد
سعید زرین‌فر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر نیز گفت: از اواسط خردادماه به منظور کاهش پیک مصرف برق در ظهرها، ساعت کار ادارات از ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۳ درنظر گرفته شد که تا حدودی در کاهش پیک مصرف تاثیرگذار بود. از شنبه نهم تیرماه، ادارات استان بوشهر صبح‌ها از ساعت شش آغاز به کار کرده و ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه نیز تعطیل می‌شوند.

تغییر ساعت کاری در هرمزگان 
ایرج حیدری، معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان همچنین در این باره گفت: ساعات کار دستگاه‌های اجرایی استان در روز‌های شنبه از ساعت ۷ الی ۱۶ و سایر روز‌های هفته (از یکشنبه تا چهارشنبه) از ساعت ۷ الی ۱۵:۴۵ می‌باشد. دستگاه‌های اجرایی هرمزگان در روز‌های پنج شنبه تعطیل هستند. بیمارستان ها، مراکز خدمات درمانی و امداد رسانی، بانک‌ها (به جز ستاد) و مراکز خدمات عمومی مشمول این بخشنامه نمی‌باشند.

ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی سیستان وبلوچستان تغییر کرد
 بنابر اعلام روابط عمومی استانداری سیستان وبلوچستان، ساعت کار اداری دستگاه‌های اجرایی استان از روز چهارشنبه ٢٣ خرداد ١٣٩٧ تا نیمه شهریورماه به شرح ذیل تغییر کرد:  روز‌های شنبه لغایت چهارشنبه از ساعت ٦ الی ١٣، روز‌های پنجشنبه از ساعت ٦ الی ١٢.

زمان آغاز ساعت کار اداری تهران در تیرماه
براساس ابلاغیه استانداری تهران در روز ۱۳ تیرماه، ساعت کار ادارات تهران از روز شنبه ۱۶ تیر تا پایان تیرماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

ساعت کار ادارات دولتی کرمانشاه 
رضا رحیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز گفت: ساعات شروع کار ادارات دولتی و دیگر دستگاه‌ها از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر باشد که این تصمیم از شنبه ۱۶ تیر ماه تا ۳۱ مرداد ماه اجرایی می‌شود. از دستگاه‌های مجهز به دیزل ژنراتور نیز برای تولید برق و کمک به مصرف برق در استان کرمانشاه درخواست همکاری شده است.

منبع: خبرگزاری میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
ساعت 6 صبح كه ارباب رجوعي در كار نيست و با توجه به تاريكي هوا نياز به روشن بودن كامل سيستم روشنايي و سرمايش ادارات ميباشد. اوج مصرف از ساعت 11 ظهر تا ساعت 6 ميباشد كه بهتر است در اين ساعات تقليل ساعت كاري براي ادارات بوي‍ژه بانكها با شعب متعدد آنها كه داراي سيستم سرمايش كولر گازي ميباشند در نظر گرفته شود در غير اين صورت نتيجه مثبتي در كار نخواهد بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین