کد خبر: ۵۳۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - ۲۲:۳۳
توسط بولتون به شورای امنیت پیشنهاد شد

تغییرات جدید آمریکا در قطعنامه تحریم

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری «کیودو» جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل درخواست کرده است که پنج کارشناس توسط سازمان ملل برای نظارت بر اعمال تحریم‌های معین شده در قطعنامه شورای امنیت علیه ایران،‌ برای دوره‌ای هجده ماهه از زمان تصویب قطعنامه تعیین شوند. 

در اصلاحیه آمریکا علاوه بر درخواست از سازمان ملل برای مسدود کردن سرمایه‌های مربوط به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران، درخواست شده که از سفر دانشمندان ایرانی مرتبط با این فعالیت‌ها جلوگیری شود.
همچنین براساس نسخه‌ای از اصلاحیه آمریکا در مورد این پیش‌نویس قطعنامه که سعی دارد موافقت سایر اعضای اصلی شورای امنیت را نیز برای اعمال آنها جلب کند، این کشور در تلاش است تا در پیش‌نویس قطعنامه تصریح کند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران با اهداف تسلیحاتی و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است. 

این در حالی است که روسیه با متن پیشنهادی آمریکا مخالف است و خواستار تعدیل تحریم‌ها علیه ایران است. از جمله پیشنهاد کرده است که اعمال ممنوعیت سفر مقامات مرتبط با برنامه هسته‌ای و مسدود کردن سرمایه‌های مالی افراد و شرکت‌های درگیر در این برنامه از متن پیش‌نویس حذف شود. 

همچنین در حالی که متن اصلی پیش‌نویس از کشورهای جهان می‌خواهد از انتقال همه موادی که می‌تواند در برنامه‌های موشکی و هسته‌ای به کار رود، جلوگیری کند، مسکو پیشنهاد کاهش این محدودیت‌ها را مطرح کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین