کد خبر: ۵۳۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - ۲۳:۰۷

درسی که ترمیناتور به بوش داد

آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه SCOTSMAN فرماندار آرنولد پس از پیروزی دموکراتها در انتخابات مجلس ایالتی یک بازنگری اساسی در سیاستهایش بوجود آورد. 

او پس از آنکه سقوط آشکار محبوبیت خود را در نظرسنجی‌ها مشاهده کرد سعی کرد تا از تکرار اشتباهات گذشته‌اش پرهیز کند. در کوتاه زمانی فرماندار آرنولد از یک جمهوریخواه تندرو به یک جمهوریخواه عملگرا تبدیل شد، کوشید به جای تفرقه افکنی بین کالیفرنیایی‌های آمریکایی و مهاجر بین آنان اتحاد ایجاد کند و به جای ادامه مجادلات لفظی فرساینده با نمایندگان مجلس ایالتی تحت کنترل دموکراتها نظرات آنان را بشنود و به کار گیرد.

آرنولد در ساکرامنتو ،پایتخت سیاسی کالیفرنیا، روح یک همکاری فراحزبی واقعی را بوجود آورد. او «سوزان کندی» یک دموکرات جوان و خوشفکر را به عنوان رئیس کارمندان فرمانداری منصوب کرد و «ماتیو داد» یک سیاستمدار کهنه‌کار دموکرات را به سمت مشاور خود برگزید تا با افکار و حساسیتهای دموکرات‌ها بیشتر آگاه شود. 

توافق او با دموکراتها کسری بودجه ایالت را به شکل چشمگیری بهبود بخشید و همفکری با مجلس ایالتی تاثیر چشمگیری در اجرای موفق برنامه ستاندارد کردن مدارس کالیفرنیا و بازسازی زیرساختهای ایالت داشت. او قانون تجاری با مکزیک را به نحوی که نگرانی‌های دموکراتها را برطرف کند اصلاح کرد.

بنا به تحلیل SCOTSMAN این همان کاری است که پرزیدنت بوش در دوسالی که از زمامداری‌اش باقی مانده می‌تواند در پیش گیرد. فرماندار شوارتزنگر نیز روز گذشته در مکزیکوسیتی به وی توصیه کرد از روش وی برای همکاری با دموکراتها برای برطرف کردن اختلافات استفاده کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین