کد خبر: ۵۳۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - ۲۲:۳۲
نومحافظه‌کار مشهور در انتظار است

بولتون دومین قربانی انتخابات آمریکا؟

آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در این زمینه می‌نویسد جرج بوش روز پنجشنبه بار دیگر جان بولتون را به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل معرفی کرد ولی با وجود تصمیم دموکرات‌ها که اکنون اکثریت کنگره را در اختیار دارند و همچنین بسیاری از جمهوری‌ خواهان برای مخالفت با انتصاب بولتون، او در ماه ژانویه با اتمام این دوره از تصدی خود عملا شانس ابقا در این سمت را از دست می‌دهد.

بولتون که در دوره قبل پس از مدت‌ها مخالفت سنا سرانجام در زمان تعطیلات سنا و به کمک اختیارات خاص بوش توانست به این سمت دست یابد این بار دیگر چنین امکانی نخواهد یافت.

این گزارش می‌افزاید به این ترتیب جرج بوش درست در زمانی که برای مقابله با فعالیت‌های هسته‌های کره شمالی و ایران و پایان دادن به خشونت‌ها در دارفور شدیدا به سازمان ملل متکی است، مجبور است به فکر جانشینی برای بولتون باشد.

شان مک کورمک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفته است:«بولتون در سازمان ملل فوق‌العاده موثر بود و اکنون زمانی نیست که ما با تغییر نماینده خود در سازمان ملل مواجه شویم.»

این در حالی است که سناتور «لینکلن کافی» از سناتورهای جمهوری‌خواه که در انتخابات اخیر کرسی خود را به رقیب دموکرات خود واگذار کرده‌است و از مخالفان جدی بولتون بوده‌است می گوید همچنان با انتصاب او مخالفت خواهد کرد.

او می‌گوید مردم آمریکا نارضایتی خود را از سیاست‌های بوش در چندین زمینه ابراز کردند که یکی از آنها سیاست خارجی اوست و من اکنون در آخرین تصمیم گیری‌های دوره مسئولیتم قصد ندارم بر خلاف خواست مردم عمل کنم.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین