کد خبر: ۵۳۳۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

سوگواره شبکه‌های تلویزیونی در شهادت امام صادق(ع)

شبکه‌های سیما به مناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک دیده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : سخنرانی‌های مذهبی، مرثیه‌سرایی و ارتباط زنده با کربلای معلی برخی از این برنامه‌هاست که به شرح ذیل آمده است:

شبکه یک سیما

برنامه «سخنرانی مذهبی» به تهیه کنندگی سیدهادی حجتی با موضوع معرفی شخصیت امام ششم شیعیان از شبکه یک پخش می‌شود. حجت‌الاسلام حسینی قمی در مراسمی که امشب (یکشنبه شب) در بزرگداشت امام جعفرصادق(ع) در مسجد امام حسین عسکری(ع) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود درباره زندگی، سیره اخلاقی و شهادت این امام شهید صحبت می‌کنند. سخنرانی حجت الاسلام قمی روز دوشنبه حدود ساعت 9 نیز در برنامه «سخنرانی مذهبی» پخش می‌شود.

شبکه دو سیما

مرثیه‌سرایی حاج محمود کریمی یکی از ویژه‌هایی است که شبکه دو سیما برای این مناسبت در نظر گرفته. همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالقاسمی پیرامون زندگی و سیره رفتاری ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت دوشنبه ساعت 15:15 روانه آنتن می‌شود.

ویژه برنامه معارفی «کوی محبت» با حضور دکتر ناصر رفیعی از بقعه متبرکه امام زاده جعفر (ع) در شهر یزد دیگر برنامه ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع) است. محور صحبت‌های حجت‌الاسلام رفیعی امشب (یکشنبه17 تیر، ساعت 23:30) پیرامون اقدامات اصلاحی امام صادق(ع) در دوران امامت شان خواهد بود و فردا (دوشنبه 18 تیر، ساعت 12) به گفتگو درباره شهادت امام صادق (ع) و سیره اخلاقی و رفتاری آن بزرگوار می‌پردازد.

برنامه «کوی محبت» به تهیه‌کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی نیز روی آنتن شبکه دو می‌رود.

مستند «مادرانه» یکشنبه 17 تیرماه ساعت 21 روانه آنتن خواهد شد. این مستند در این قسمت از برنامه خود به شهید «علیرضا فرج زاده»، از شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد که ششم مرداد 1367 در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند. این برنامه شامل گفت و گویی اختصاصی با مادران آسمانی شهداست که نام شان به عنوان اسطوره‌های صبر و عاشقی در تاریخ این سرزمین حک شده است.

مستند «مادرانه» به کارگردانی سید احمد معصومی‌نژاد و اجرای الهام ترنیان پور که در گروه تلویزیونی شاهد تهیه شده است. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 11:15 خواهد بود.

برنامه «از آسمان» یکی دیگر از تدارک‌های ویژه این شبکه است که دوشنبه ساعت 19:15 روانه آنتن خواهد شد. این قسمت از برنامه «از آسمان» به شهید «سید فاضل موسوی امین» از شهدای مدافع حرم استان خوزستان اختصاص دارد که پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه این جوان باغیرت عرب به دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) پرداخت و در هشتم بهمن‌ماه سال 1396 به شهادت رسید و پیکر پاکش بعد از پنج ماه به وطن بازگشت و تشییع شد.

شبکه سه سیما

مجموعه برنامه «سمت خدا» در روز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) به سیره و سجایای اخلاقی آن حضرت با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد می پردازد. این برنامه دوشنبه 18 تیر ماه ساعت 13:30 به صورت زنده روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد. همچنین امروز، یکشنبه 17 تیر نیز حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی، شرح حدیثی از امام صادق (ع) را بیان خواهند داشت .

برنامه «مخاطب خاص» به تهیه کنندگی هادی آشتیانی از کربلای معلی- بین الحرمین، یکشنبه 17 تیر ماه ساعت 21 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد . این برنامه میزبان حجت‌الاسلام حسینی قمی  خواهد بود و محور مباحث در خصوص آموزه‌هایی از سیره امام صادق(ع)، زیارت از منظر آن حضرت و امام صادق - احیاگر دیدار و زیارت ائمه اطهار خواهد بود.

مجموعه مستند «ادب حضور» به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد در یک  قسمت 30  دقیقه‌ای به معرفی هیئت ولایتمداران بنی‌الزهرا شهرستان کوهبنان می‌پردازد. این مستند به سراغ اعضای این هیئت رفته و فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی این هیئت را به خصوص در مناطق زلزله زده کوهبنان  به تصویر می‌کشد.

مجموعه مستند «ادب حضور» یکشنبه 17 تیر ساعت 20 روانه آنتن شبکه سه خواهد شد. بازپخش این برنامه دوشنبه 18 تیر ساعت 7 بامداد است .

 «موکب ثار الله» در دو برنامه 7 دقیقه‌ای با موضوع شهادت امام صادق (ع)، مداحی حاج مهدی رسولی از مداحان اهل بیت را پخش خواهد کرد. این برنامه یکشنبه 17 تیر ساعت 20:30  و دوشنبه 18 تیر ساعت 18:45 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

کلیپ «مرد تشکیلات» در سه قسمت 4 دقیقه‌ای در خصوص کتاب مقام معظم رهبری با عنوان " انسان 250 ساله-بخش مربوط به حضرت امام صادق (ع)" است که به صورت میان برنامه یکشنبه 17 و دوشنبه 18 تیر ماه از شبکه سه سیما پخش می شود. تهیه کنندگی این اثر را میلاد امینی موحد برعهده دارد.

مجموعه برنامه «صادقانه ها» به تهیه‌کنندگی سجاد نوروزی، شعر خوانی مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت را در مدح حضرت امام صادق (ع) به نمایش می‌گذارد. این برنامه یکشنبه 17 تیر ساعت 19:30 و دوشنبه 18 تیر ساعت 19:10 راهی آنتن شبکه سه سیما می‌شود.

شبکه چهار سیما

برنامه ترکیبی «خورشید صادق» به تهیه کنندگی محسن مناجاتی و اجرای مجید امامی، به بررسی و تبیین ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی مذهب شیعه و اسلام می‌پردازد. حسینعلی سعدی، احمد رهدار، حبیب‌الله بابایی و سعید اصفهانیان کارشناسانی هستند که در برنامه «خورشید صادق» حضور خواهند داشت و درباره موضوع برنامه گفت‌و‌گو می‌کنند.

«خورشید صادق» دوشنبه ساعت 8 صبح به روی آنتن می‌رود.

ویژه برنامه «همسفر» به تهیه کنندگی محمد مقنی باشی یکشنبه ساعت 22:30 پخش می‌شود. در این ویژه برنامه 30 دقیقه ای که در حرم حضرت معصومه (س) تصویربرداری آن انجام گرفته است، و بخش های مختلف حرم از جمله شبستان نجمه خاتون به تصویر کشیده می شود و در بخش کارشناسی، حجت‌الاسلام حسین زاده با مخاطبان در خصوص شخصیت امام صادق(ع) به گفتگو می‌پردازد.

تله تئاتر تک قسمتی«اخگری دیگر» به مناسبت ایام محرم در دهه شصت از تلویزیون پخش شده است، که یکشنبه 17 تیرماه ساعت 23 از شبکه چهار سیما بازپخش می شود. در این تله تئاتر چهره‌های محبوبی همچون بهرام زند، جلیل فرجاد، مرحوم هاشمی و محمد شیری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پخش سخنرانی آیت الله فاطمی نیا در خصوص معنا و مفهوم فقاهت از دیدگاه امام صادق (ع) یکی دیگر از ویژه برنامه های شبکه چهار سیما می باشد. تعریف فقیه در احادیث، اهمیت فقه در اسلام، قرآن و فقاهت و شاگردان امام صادق (ع) از جمله محورهای سخنرانی آیت‌الله فاطمی‌نیا است که در روز دوشنبه ساعت 12:30 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

ویژه برنامه ترکیبی «مناسبت های اسلامی» 18 تیر ماه ساعت18 از شبکه چهار سیما پخش می شود. این برنامه محصول گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در آن دکتر پرتوی زاده با دکتر محمدعلی مهدوی راد در خصوص شخصیت امام صادق (ع) به گفتگو می‌پردازد.

شبکه پنج سیما

گروه معارف شبکه پنج سیما، به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) به پوشش تصویری مراسم عزاداری آستانه مقدس امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری می‌پردازد. این برنامه ساعت 11 به تهیه کنندگی سید یوسف موسوی و اجرای سید رضا نواب بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

شبکه قرآن و معارف سیما

ویژه برنامه شب شهادت امام صادق (ع) امشب 17 تیرماه از ساعت 21:15 الی 22:30 از امامزاده ابوالحسن (ع) شهر ری به صورت زنده همراه با حضور کارشناسان مذهبی و مادحین اهل بیت (ع) پخش می‌شود.

ویژه برنامه مناسبتی «اشراق» نیز امشب ساعت 23 الی 24 با نگاهی به جایگاه علمی امام ششم شیعیان همراه با آیتم های ویژه شهادت به روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

«نگاه خورشید» عنوان ویژه برنامه دیگر این شبکه می باشد که دوشنبه 18 تیر همزمان با روز شهادت امام صادق (ع) ازساعت 10:30 الی 12:15 به صورت زنده از حرم مطهر رضوی مهمان مخاطبان تلویزیون می‌باشد.

پخش محافل قرآنی، سخنرانی کوتاه در رثای امام ششم شیعیان، مداحی و ... نیز از دیگر برنامه‌هایی می‌باشد که این ایام به روی آنتن می‌رود.

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین