کد خبر: ۵۳۳۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

دستور پکن به رسانه‌های دولتی مبنی بر عدم توهین به ترامپ

چین به رسانه‌های دولتی این کشور دستور داد، از انتقاد علیه ترامپ خودداری کنند. این دستور از سوی دولت چین در حالی صادر شده است که واشنگتن و پکن در جنگ تجاری با یکدیگر قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، چین به رسانه‌های دولتی خود دستور داده است که از لحن خشونت‌آمیز علیه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه در این باره به خبرنگاران گفت: گفته شده است که نباید از لحن خشونت‌آمیز در خصوص ترامپ استفاده کنیم.

طبق این گزارش، رسانه‌های دولتی نباید علیه شخص دونالد ترامپ موضع بگیرند و به جای آن مساله جنگ تجاری را در حد یک موضوع کشور با کشور حفظ کنند. فلسفه این تصمیم این است که توهین به رهبری یک کشور تنها او را متخاصم کرده و مذاکرات را بیش از پیش دچار پیچیدگی می‌کند.

با این حال، دو رسانه دولتی دیگر دریافت چنین دستوری را تکذیب کرده‌اند.

بر اساس دستور صادر شده، حمله با الفاظ رکیک به یک شخص خاص موجب جلوگیری از تبدیل یک نزاع تجاری به "جنگ توهین‌ها" نمی‌شود.

سو کیت توک، استاد روابط خارجی چین در دانشگاه ملبورن اظهار کرد: محدود کردن رسانه‌های دولتی برای جلوگیری از اینکه برخی خبرنگاران در مطالب خود از ترامپ نام ببرند، اهمیت دارد. این پیام به این دلیل ارائه شده است که به جای تبدیل ترامپ به شخصیت منفی، این نزاع در حوزه سیاست‌های دولتی باقی بماند.

به نظر می‌رسد که آمریکا نیز سیاست عدم توهین به شی جینپینگ، رییس جمهور چین را پیش گرفته است. ترامپ  نیز از توهین به شی خودداری کرده و به رغم اختلافات دو کشور حتی او را تحسین هم کرده است.

ترامپ در توییتر خود درباره شی جینپینگ نوشت: ما همیشه دوست خواهیم بود، مهم نیست در نزاع تجاری‌مان چه پیش خواهد آمد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین