کد خبر: ۵۳۳۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸

"ویرجین گلکتیک"، گردشگری فضایی را از ایتالیا آغاز می‌کند

شرکت "ویرجین گلکتیک" به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد پروازهای فضایی خود را از یک پایگاه فضایی در ایتالیا آغاز کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از دیجیتال‌ترندز، شرکت "ویرجین گلکتیک" (Virgin Galactic) در نظر دارد پرواز فضایی زیرمداری خود را از یک پایگاه فضایی در ایتالیا صورت دهد و به همین منظور، برای ساخت یک پایگاه فضایی در این کشور اقدام خواهد کرد.

"ویرجین گلکتیک"، یک شرکت بریتانیایی و یکی از شرکت‌های پیشتاز در صنایع گردشگری فضایی است که زیرمجموعه گروه ویرجین محسوب می‌شود. این شرکت، پیشتر نیز اعلام کرده بود که قصد دارد 6 مسافر و دو خلبان را با فضاپیمای زیرمداری اسپیس‌شیپ 2 (SpaceShip Two) به ارتفاع حدود 100 کیلومتری زمین بفرستد.

توافق با شرکت‌ خصوصی"SITAEL" و شرکت عمومی- خصوصی " ALTEC" که هم به "آژانس فضایی ایتالیا" (ASI) و هم به شرکت فرانسوی- ایتالیایی "تالس آلنیا اسپیس" (Thales Alenia Space) تعلق دارند، نشان‌دهنده برنامه‌هایی برای ساخت یک پایگاه فضایی در شهر جروتالیه واقع در جنوب ایتالیا است.

قرار است این پایگاه فضایی، علاوه بر ارائه تجهیزات پرتاب، به عنوان یک پلتفرم علمی برای پژوهش فضایی، مورد استفاده کاربرانی مانند آژانس فضایی ایتالیا قرار گیرد.

گفتنی است که این شرکت اعلام کرده قصد دارد با توجه به چگونگی پیشرفت آزمایشات، پرتاب نخستین سرویس تجاری خود را از فرودگاه "اسپیس پورت آمریکا" (Spaceport America) صورت دهد. "جرج وایت‌سایدز" (George Whitesides)، مدیرعامل ویرجین گلکتیک در سخنان خود، بر ایده سفر پرسرعت میان فرودگاه‌های آمریکا و ایتالیا نیز تاکید کرد.

این شرکت اخیرا اعلام کرده بود که سفرهای زیرمداری را در 12 ماه آینده برقرار خواهد کرد. در حال حاضر، حدود 700 نفر، برای این سفر ثبت‌نام کرده‌اند. هزینه بلیط هر نفر، 250 هزار دلار است.

"ریچارد برانسون" (Richard Branson)، بنیان‌گذار شرکت ویرجین گلکتیک گفت: من باور دارم این همکاری، نتیجه مثبتی در پی خواهد داشت. این کار، یک انگیزه واقعی برای استفاده از فضا با هدف بهبود زندگی روی زمین است و فرصت‌های بسیاری را در اختیار علم، صنعت و میلیون‌ها انسانی که در آرزوی تجربه کردن سفر فضایی هستند، می‌گذارد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین