کد خبر: ۵۳۳۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال

۱۶ روز تا آغاز لیگ برتر باقی مانده است و باشگاه‌ها، برای تقویت خود مشغول انجام مذاکره و بستن قرارداد با بازیکنان مختلف هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران زیر سایه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جریان دارد و در روزهایی که تب و تاب فوتبال، جهان را فراگرفته، باشگاه‌های لیگ برتری ایران مشغول جذب بازیکنان مد نظر خود هستند.

پرسپولیس

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر تا این جای کار از رقیب تهرانی خود، به علت محرومیت در نقل و انتقالات، بازیکنان کمتری جذب کرده اما در حال حاضر با مهدی شریفی مهاجم فصل پیش سپاهان، مهدی شیری مدافع راست پیشین پیکان و سعید کریمی، مهاجم تیم ملی امید ایران به توافق رسیده است. امید عالیشاه، هافبک فصل گذشته تراکتور سازی، که فصل گذشته به صورت قرضی به این تیم پیوسته بود در این فصل، به جمع قرمز پوشان بازمی‌گردد. سروش رفیعی هافبک تیم الخور قطر، با قراردای یک سال و نیمه با این تیم به توافق رسید. مهدی ترابی هم در نیم فصل دوم به قرمز پوشان پایتخت اظافه خواهد شد. محسن مسلمان، صادق محرمی و فرشاد احمدزاده بازیکنان سابق این تیم هستند که در فصل آینده در پرسپولیس نخواهند بود.

ذوب‌آهن

هادی محمدی و محسن مسلمان بازیکنانی هستند که در فصل جدید به ذوب آهن بازمی‌گردند و به همراه مسعود ابراهیم‌زاده، بازیکن فصل پیش صنعت نفت آبادان و مسعود حسن‌زاده مهاجم سابق سپاهان، شاگرد امید نمازی خواهند شد. ادی گابریل هرناندز مهاجم تیم ملی هندوراس، تنها خرید خارجی ذوبی‌ها، تا اینجای کار است. نایب قهرمان فصل ۹۶-۹۷ لیگ برتر، این فصل با هدایت سرمربی جدید خود امیدوار است روند قابل قبول خود در در فصل پیش را ادامه دهد.

استقلال

شاگردان شفر، که فصل پیش نایب قهرمانی لیگ برتر را از دست دادند، خود را برای حضور پر قدرت در لیگ قهرمانان می‌کنند. استقلال کار خود را با خرید مرتضی آقاخان، مهاجم فصل پیش پیکان آغاز کرد. الهیار صیادمنش مهاجم تیم ملی نوجوانان ایران، با قراردادی پنج ساله، به جمع آبی پوشان اظافه خواهد شد. این تیم همچنین از تیم پیکان، امیر حسین اسماعیل زاده، مدافع چپ تیم ملی فوتبال امید را به خدمت گرفت. آبی‌های تهران برای تقویت بیشتر خط دفاع خود با بازیکنانی چون، محمد دانشگر، میثم تیموری و امید سامکن هم قرارداد بستند. بهنام برزای، علی قربانی، جابر انصاری و امید نورافکن بازیکنان خروجی این تیم هستند.

سایپا

تیم علی دایی که سال گذشته، فصل خوبی را پشت سر گذاشت و با ۵۴ امتیاز در رده چهارم ایستاد، توانسته تا این جای کار، رحیم زهیوی و عبد الله ناصری را از پارس جنوبی جم، محمد امین حاج‌محمدی را از پدیده و معین عباسیان را از خونه به خونه بابل به خدمت بگیرد. مهدی ترابی تا نیم فصل اول در سایپا خواهد ماند و سپس به پرسپولیس منتقل می‌شود. علی قلی زاده، این فصل در جمع نارنجی پوشان نخواهد بود و در تیم شارلروا بلژیک توپ خواهد زد و محمدرضا اخباری هم احتمال ماندنش در این تیم بسیار کم است.

پارس جنوبی جم

تیم پارس جنوبی جم، که فصل گذشته اولین حضور خود را در لیگ تجربه کرد، برای شروع این فصل توانست با رحمان احمدی، دروازبان فصل پیش پیکان و محمد ستاری، مدافع فصل قبل تیم ذوب آهن به توافق برسد. همچنین این تیم بوشهری از شهرداری ماهشر دسته یکی، سه بازیکن به نام‌های فرشید پاداش، میلاد شیخ سلیمانی و پویا زارع را به خدمت گرفت. محسن فروزان و محمد طیبی از خروجی‌های مهم این تیم هستند.

پیکان

پیکان که فصل گذشته را با ۴۵ امتیاز در جایگاه ششم به پایان رساند، برای فصل پیش رو محد قاضی، عیسی آل کثیر و مگنو باتیستا را به خدمت گرفته و از بازیکنان جوان تازه واردی چون، سعید واسعی، علی شهسواری و مهدی امینی استفاده خواهد کرد.

فولاد خوزستان

فولادی‌ها که فصل پیش، با کسب رتبه هفتم عملکرد بدی نداشتند، فصل آینده را با حضور دوباره لوسیانو پریرا پیش خواهند برد. شاهین شفیعی، هافبک فصل گذشته اکسین البرز و میثم دورقی، کاپیتان فصل پیش استقلال خوزستان، بازیکنانی هستند که در فصل پیش‌رو شاگردان سیروس پور موسوی خواهند شد.

صنعت نفت آبادان

بهنام برزای و شهاب گردان، خریدهای جدید صنعت نفت آبادان در فصل ۹۷-۹۸ هستند و لوسیانو پریرا هم احتمالا در این فصل در صنعت نفت حضور نخواهد داشت و به فولاد می‌پیوندد. طلایی‌پوشان که فصل گذشته با هدایت فراز کمالوند پیش رفتند و با ۴۰ امتیاز در رده هشتم به کار خود پایان دادند، با سرمربی پرتغالی جدید خود، پائولو سرجیو بنتوبریتو به روزهای آینده امیدوارند.

تراکتورسازی

تراکتور سازی تبریز برای فراموش کردن فصل پیش نه چندان خوب خود در لیگ برتر، این فصل علیرضا تقی‌زاده و علی عبد الله‌زاده جوان، به همراه محمد طیبی و محسن فروزان با تجربه را به خدمت گرفته است. تراکتور سازان، مهدی کیانی، بازیکن سرشناس و قدیمی خود را به همراه محمد ایران پوریان به سپاهان داده است. مهدی کیانی بعد از ۱۰ سال حضور در تبریز، در تیم اصفهانی توپ خواهد زد.

پدیده

پدیده فصل پیش را در جایگاه یازدهم به پایان رساند و این فصل با هدایت یحیی گل محمدی، تا این جای کار تنها مسعود ریگی، هافبک سابق بادران تهران و یونس شاکری، مهاجم سابق سیاه جامگان را به خدمت گرفته است. محمد قاضی و شهاب گردان از این تیم جدا شده‌اند.

سپیدرود رشت

این تیم گیلانی که فصل گذشته را با حاشیه های زیادی پشت سر گذاشت و در اولین فصل حضورش، با ۳۰ امتیاز در جایگاه سیزدهم به کار خود پایان داد، در حال حاضر برای فصل آینده، یعقوب کریمی و ایوب کلانتری را در اختیار دارد و همینطور با علیرضا عزت کرامت،‌ کاپیتان سابق نفت تهران به توافق نهایی رسیده است.

سپاهان

تیم سپاهان اصفهان که فصل کابوس‌واری را گذراند، قرار است با هدایت امیر قلعه نویی در فصل جدید، و جذب بازیکنان سرشناسی چون مهدی کیانی، سجادشهباززاده و خالد شفیعی، اتفاقات تلخ فصل پیش را جبران کند. مهدی شریفی و علی کریمی هم در فصل آینده این تیم را همراهی نخواهند کرد.

نساجی مازندران

نساجی مازندران، تیم تازه وارد لیگ برتر، برای اولین حضور خود در لیگ برتر، با حامد لک به توافق رسیده و در تلاش است که علی قربانی و میلاد زکی‌پور را برای تقویت بیشتر تیم به خدمت بگیرد. شاگردان جواد نکونام، فصل گذشته را در لیگ آزادگان با ۶۴ امتیاز در جایگاه دوم پایان دادند و جواز حضور در لیگ برتر را به دست آوردند.

نفت مسجدسلیمان

نفت مسجد سلیمان هم که دوباره به لیگ برتر بازگشته، تا این جای کار، میلاد فراهانی دروازه‌بان نفت تهران و موسی کولیبالی، مدافع آفریقایی فصل گذشته استقلال خوزستان را به تیم خود ملحق کرده است. طلایی‌پوشان خوزستانی فصل پیش در لیگ آزادگان، با اختلافی بسیار کم نسبت به تیم دوم، قهرمانی این لیگ را به دست آوردند و موفق به حضور دوباره در لیگ برتر خلیج فارس شدند.

گسترش فولاد و استقلال خوزستان هم تیم‌هایی هستند که تا این جای کار با بازیکن خاصی به توافق نرسیده‌اند و در حال حاضر بازیکن ورودی ندارند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین