کد خبر: ۵۳۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰

مقصر حادثه سنندج مشخص شد/ لایحه مدیریت بحران در دستور کار فوری مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از در دستور کار گرفتن فوری لایحه مدیریت بحران در پی حادثه تصادف یک فروند تریلی نفتکش و یک دستگاه اتوبوس و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید ابوالفضل موسوی بیوکی در خصوص حادثه تصادف یک دستگاه کامیون حامل سوخت با یک دستگاه اتوبوس در شهر سنندج و کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران اتوبوس، ضمن تسلیت این حادثه به خانواده‌های آسیب دیده، گفت: ما انتظار داریم که با این حادثه‌ها در حد ممکن روبرو نشویم، اما حادثه خبر نمی‌کند و به هر حال اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طبق برسی که ما انجام دادیم یک تریلی در یک ساعت غیر عرف در شهر حرکت کره است و از طرف دیگر یک اتوبوس مسافر بری در مکانی که نباید برای مسافر سوار کردن توقف کند، توقف کرده است و این دو خطای انسانی باعث وقوع این حادثه بوده است.

وی ادامه داد: به هر حال باید به خود و مدیرانمان تذکر دهیم که حقیقتاً در شرایط فعلی ما وقت اشتباه کردن نداریم به این دلیل که مردم ما فوق العاده نسبت به مسائل حساس هستند و بلافاصله واکنش نشان می‌دهند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به هر حال اتفاقی که نباید می‌افتاد اتفاق افتاده است، در حال حاضر این موضوع باید ریشه یابی شود. ما از نماینده محترم سنندج که نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس هم هستند، خواهش کردیم که این موضوع را پیگیری کنند تا ما بهتر ابعاد ماجرا را بشناسیم. نکته بعدی این است که نیروی انتظامی و پلیس راهور باید علت حادثه را مشخص کنند. ما باید هر حادثه اینچنینی را دقیق مورد برسی قرار دهیم تا از حادثه‌های دیگر جلوگیری کنیم. در حال حاضر هم منتظر گزارش پلیس راهور و راهداری هستیم و همچنین از وزارت کشو. ر. خواسته ایم در اولین فرصت گزارش‌های لازم را تهیه کند.

وی با اشاره به مسئولیت پایانه‌های مسافربری در این گونه حوادث، گفت: پایانه‌ها باید نسبت به زمان حرکت، مکان‌های توقف، رانند‌ها و... حساس باشند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود. کامیونی که چندین هزار لیتر سوخت را وسط شهر و جاده حمل می‌کند باید تمامی ایمنی‌های لازم را برای پیشگیری از حریق داشته باشد تا با یک تصادف ساده فاجعه نیافریند.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: ما اول باید در کمیسیون عمران موضوع را برسی کنیم و نکته دوم این که در لوایح مربوطه هم اگر نقصی است باید آن‌ها را مورد اصلاح قرار دهیم و دستگاه‌های مسؤل و رسیدگی کننده مشخص باشند.

وی ادامه داد: نکته بعد این است که بعد از بحران دستگاه‌های خدمات رسانی مانند هلال احمر، بیمارستان ها، اورژانس و نیروی انتظامی باید دارای چه تجهیزاتی باشند که بلافاصله از خسارت بیشتر جلوگیری کنند و در حوادث آینده بهتر عمل کنند. مجموعه این مسائل را ما ذیل لایحه مدیریت بحران در کمیسیون عمران برسی خواهیم کرد. نماینده‌های مجلس هم با رای گیری این موضوع را در اولویت برسی قرار دادند تا ما در اولین فرصت آن را برسی کنیم.

موسوی بیوکی در پایان یک بار دیگر تاکید کرد: مجموعه این نکات به ما آموخت که ما در شرایط فعلی فرصت اشتباه کردن نداریم چرا که مردم ما از از تمامی جوانب تحت فشار هستند و حوادث غیر مرقبه‌ای که خطای انسانی باعثش است، روان مردم را بیشتر به هم می‌ریزد.
خانه ملت 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین