کد خبر: ۵۳۴۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

رکورد گرما در این مناطق شکسته شد

در تفلیس، پایتخت گرجستان دمای هوا در تاریخ ۴ ژوئیه به ۴۰.۵ درجه سانتیگراد رسید که برای این شهر بی سابقه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
وبسایت شبکه بی بی سی در مطلبی نوشت: این روز‌ها بخش‌های مختلف جهان شاهد گرمای بسیار طاقت فرسا و حتی مرگبار بوده اند و در نیم‌کره شمالی، گرمای بی سابقه فقط در فصل تابستان اتفاق نمی‌افتد.

در زیر به مناطقی که در ماه جاری میلادی از نظر داشتن بالاترین دمای هوا نسبت به سال‌های قبل رکورد زده اند، اشاره شده است:

۱. شرق کانادا: شهر‌های این بخش از کانادا در هفته گذشته با یک موج گرما روبرو شد که در نتیجه آن دست کم ۷۰ نفر فقط در شهر کبک کشته شدند. در اتاوا، پایتخت کانادا و انتاریو دمای هوا در تاریخ ۲ ژوئیه به ۴۷ درجه سانتی گراد رسیده بود. بیشتر کسانی که بر اثر گرمای هوا جان باختند، بالای ۶۵ ساله بودند. به گفته پزشکان، نبود یک سیستم سرمایشی در داخل ساختمان آن‌ها منجر به مرگ این افراد شده است.

۲. قفقاز: کل منطقه قفقاز در ماه جاری میلادی روز‌های بسیار گرمی را تجربه کرده است. در تفلیس، پایتخت گرجستان دمای هوا در تاریخ ۴ ژوئیه به ۴۰.۵ درجه سانتیگراد رسید که برای این شهر بی سابقه بود.

۳. جنوب کالیفرنیا، آمریکا: این بخش در هفته گذشته شاهد گرمای کم سابقه‌ای بود. مرکز شهر لس آنجلس گرم‌ترین شب‌های ماه ژوئیه را در طول تاریخ تجربه کرد که در بهترین حالت، دمای هوا ۲۶.۱ درجه سانتیگراد بود. شهر چینو، در خارج از لس آنجلس، بالاترین دمای هوا را که ۴۸.۹ درجه سانتیگراد بود، تجربه کرد. حتی یک زن ۶۳ ساله در داخل کامیون خود در حومه لس آنجلس به دلیل گرمای شدید هوا جان خود را از دست داد. رسانه‌ها اعلام کردند که کامیون این زن هیچ گونه سامانه تهویه هوا نداشته و این زن پیشتر هم دچار گرما زدگی شده بود.

۴. سیدنی، استرالیا: هفته گذشته، دمای هوا در سیدنی برای نخستین بار به ۲۴ درجه سانتیگراد رسید. این رقم در واقع ۸ درجه سلسیوس بالاتر از میانگین دمای هوا در سیدنی در این وقت از سال است.

۵. الجزایر: آفریقا هم هفته گذشته بالاترین دمای هوا را تجربه کرد. در تاریخ ۵ ژوئیه، دمای هوا در شهر «ورقله» در الجزایر به ۵۱.۳ درجه سانتیگراد رسید و رکورد گرمترین آب و هوای را ثبت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین