کد خبر: ۵۳۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۱

مذاکرات مستقیم آمریکا با کره شمالی

آفتاب‌‌نیوز : بنابه این گزارش گروه بین‌المللی بحران همچنین از تصمیم کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات شش جانبه استقبال کرده است.
 اما با توجه به اینکه دور قبلی مذاکرات شش جانبه عملا نتوانست به موفقیتی دست یابد. این گزارش تصریح کرده است: سوءتفاهمات میان آمریکا و کره شمالی مي‌تواند بار دیگر سرنوشت مشابهی را برای مذاکرات رقم بزند.
در ادامه گزارش تعهد طرفین به مذاکرات دوجانبه به عنوان راه حل مسأله کره شمالی عنوان شده است. البته در این مذاکرات باید نگرانی‌های امنیتی پیونگ یانگ و خواسته‌های آمریکا مبنی بر خلع سلاح کامل کره شمالی و بازرسی‌های اعلام نشده نیز مورد توجه قرار بگیرد.
بنابه گفته کارشناسان گروه بین‌الملل بحران اگرچه پاسخ قاطع چین به آزمایش اتمی کره شمالی توانست این کشور را به مصالحه بیشتر وادارد اما تنها آمادگی آمریکا برای مذاکره مستقیم با پیونگ یانگ قادر به حل کامل بحران است.
در این گزارش ضعف ساختار مذاکرات شش جانبه منافع متفاوت دولت‌های شرکت‌کننده در آن عنوان شده است. کره جنوبی و چین نگران ثبات کره شمالی هستند. آمریکا و ژاپن نگران موشک‌های بالستیک و هسته‌ای پیونگ هستند. روسیه نیز عموما از مواضع چین و کره جنوبی حمایت‌ می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین