کد خبر: ۵۳۴۴۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

تظاهرات در شیکاگو در اعتراض به قتل یک شهروند آمریکایی توسط پلیس

معترضان در شهر شیکاگوی آمریکا بعد از آنکه پلیس در این شهر یک مرد را با شلیک گلوله به قتل رساند، تظاهراتی را علیه خشونت‌های پلیس برپا کردند که به دستگیری دست‌کم چهار معترض منجر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بعد از آنکه یک افسر پلیس در شهر شیکاگوی آمریکا به اشتباه مردی را در ناحیه "ساوث ساید" با شلیک گلوله کشت، جمعیتی از معترضان خشمگین در این شهر به خیابان‌ها آمده و علیه نیروهای پلیس شعار داده و به سمت آنها اشیای مختلف نظیر بطری پرتاب کردند که به دستگیری دست‌کم چهار تظاهرکننده منجر شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرد والر، رئیس بخش گشتی پلیس شیکاگو در یک کنفرانس خبری گفت: فرد مذکور در محله "ساوث شور" بعد از آنکه افسران پلیس پیاده به ظن مسلح بودن وی تلاش کردند از او بازجویی کنند، با شلیک گلوله به قتل رسید.

این مقام پلیس اظهار کرد که این فرد در مقابل پلیس شروع به مقاومت کرد و در نتیجه آن یک افسر پلیس به سمت او شلیک کرد و او بعدا در بیمارستان جان باخت.

پلیس گفت که از صحنه این اتفاق یک قبضه سلاح نیز یافت شده است.

بلافاصله بعد از وقوع این تیراندازی جمعیتی خشمگین از تظاهرکنندگان شکل گرفته و به سمت نیروهای پلیسی که این منطقه را از دسترس عموم خارج کرده بودند رفتند.

والر گفت: این معترضان شروع به پرتاب بطری به سمت پلیس کرده و از یک خودروی پلیس بالا رفتند و پس از آن نیروهای پلیس نیز برای متوقف کردن آنها با باتوم وارد عمل شدند.

او تصریح کرد که دست‌کم چهار معترض دستگیر شده و چند افسر پلیس در مجادله‌های پیش آمده زخمی شدند و تعدادی از خودروهای پلیس نیز خسارت دیدند.

با این حال گزارش شد که بعد از نیمه شب نیز معترضانی به صورت پراکنده در این منطقه حضور پیدا کردند که نیروهای پلیس نیز به تعقیب آنها پرداختند. یک ویدئو یک معترض را نشان می‌دهد که توسط نیروهای پلیس باتوم به دست که او را محاصره کرده‌اند روی زمین انداخته می‌شود.

شیکاگو به لحاظ حوادث خونین مربوط به تیراندازی‌های پلیس آمریکا یکی از بدسابقه ترین شهرهای آمریکا است.

در سال ۲۰۱۵ نیز یک ویدئو منتشر شد که در آن یک افسر پلیس سفیدپوست به سمت یک نوجوان سیاه پوست ۱۷ ساله به نام لاکوان مک‌دونالد ۱۶ بار تیراندازی کرده است که این انبوهی از اعتراضات و خشم مردم را در این شهر در پی داشت.

مرگ مک‌دونالد منجر به برکناری رئیس پلیس این شهر و یکسری اصلاحات به هدف جلوگیری از سوءاستفاده‌های پلیس در آینده و پاسخگو دانستن افسران مقصر و افراط کار شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
....میگفتندخودکشی کرده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین