کد خبر: ۵۳۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۵ - ۲۱:۰۱
دیدگاه یک نماینده درباره دیدار ظریف و بیکر

گام اول مذاکره با آمریکا!

آفتاب‌‌نیوز :

در همین رابطه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب «ضیافت شام ظریف و بیکر» را سرآغاز مذاکره با امریکا ارزیابی کرد و در مورد تاثیر پیروزی دموکرات‌ها در ایالات متحده بر روابط با ایران گفت: نگاه این دو حزب از لحاظ مبنایی نسبت به ایران فرق نمی‌کند، اما نوع مواجهه این احزاب با ایران متفاوت است. جمهوری ‌خواهان دارای نگاهی خشن و تهدید‌آمیز نسبت به ایران هستند اما دموکرات‌ها به مذاکره و گفتگو اعتقاد دارند. آنان جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند قبول دارند و خواستار حل مسالمت‌آمیز مشکلات هستند.

عضو هیات رییسه مجلس در خصوص سیاست‌های جمهوری ‌خواهان گفت: سیاست خارجه امریکا در خاورمیانه به شکست انجامیده است که تاثیر بسیاری بر دموکرات‌ها خواهد گذاشت. وی شکست امریکا در خاورمیانه را بسیار موثر دانست و افزود: این موضوع باعث می‌شود که در آینده، دیپلماسی و گفتگو بین ایران و امریکا پدید آید و شرایط برای مذاکره آماده‌تر می‌شود.

حاجی بابایی در ادامه سخنانش دیدار ظریف و جیمز بیکر را یک «پیام روشن» ارزیابی کرد و گفت: مذکره ذاتا بد نیست اما مذاکره ما با امریکا عرضی می‌باشد یعنی ذاتی نیست و می‌تواند شرایطی آماده شود تا مذاکره انجام پذیرد.

حاجی بابایی در خصوص دلایل مخالفت عده‌ای با مذاکره گفت: برخی این اعتقاد را دارند که امریکا می‌خواهد با همان رفتار سابق مذاکره را آغاز کند اما اگر رفتار واشنگتن اصلاح شود بهترین شرایط برای مذاکره وجود دارد.

وی در پایان سخنانش ضمن تاکید بر این‌که «مذاکره ذاتا بد نیست» افزود: امریکا باید ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان قبول کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین