کد خبر: ۵۳۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۶

افزایش اختلاف میان بلر و بوش

آفتاب‌‌نیوز : به باور بی‌بی‌سی  نخست وزير بریتانیا معتقد است ايران و سوريه مي‌توانند نقشي سازنده در عراق و ديگر نقاط خاورميانه داشته باشند. وی این موضع را در روزهای گذشته به صورت علنی نیز بیان کرده و حتی از بوش خواسته است تا با این دو کشور وارد مذاکره شود اما در سوی دیگر ظاهرا بوش تصمیم دارد همچنان مواضع خصمانه خود علیه تهران و دمشق را ادامه دهد.

بلر در سخنان شب گذشته خود نیز بار دیگر به این موضوع اشاره کرده و تصریح کرد که بايد به‌دنبال راهي براي ايجاد صلح در سراسر منطقه خاورميانه بود و نبايد تمام نگاهها فقط به سوي عراق معطوف داشت.وی در ادامه با اشاره به اینکه  ايران و سوريه مي‌توانند نقشي سازنده در ايجاد صلح در عراق داشته باشند، خواهان آن شد که از توان این دو کشور برای حل و فصل بحران عراق استفاده شود. بلر بااین وجود تصریح کرد که این همکاری احتمالی به معنی تغییر موضع لندن در مورد تهران و یا دمشق نیست و افزود:انگليس همچنان از ايران مي‌خواهد تا برنامه هسته‌اي خود را متوقف كند. همچنان که از دمشق می‌خواهد به دخالت‌هاي خود در لبنان پایان دهد.

مارگارت بكت وزير امور خارجه انگليس نيز روز گذشته در اظهاراتي در باره ايران، از جامعه جهاني خواست در را براي مذاكره به‌روي ايران باز بگذارند. 

اختلاف میان این دو رهبر غربی زمانی آشکارتر می‌شود که سخنان بلر در کنار سخنان بوش و دیدار وی با اولمرت تحلیل شوند. بوش در جریان این دیدار با همصدایی با نخست وزیر اسراییل بارها ایران را تهدید کرده و با عباراتی خصمانه مورد خطاب قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین