کد خبر: ۵۳۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۰

ترکیب دولت فلسطین مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز : دكتر محمد شبير رئيس سابق دانشگاه اسلامي غزه  بيشترين شانس را براي به دست گرفتن پست نخست‌وزيري و جانشيني اسماعيل هنيه بين ديگر نامزدهاي مطرح دارد. شبير متولد سال 1946 در خان يونس است، پدرش از رهبران پيشكسوت اخوان‌المسلمين در اين شهر بود و شخصيت دانشگاهي بارزي است كه پيش از اين رياست دانشگاه اسلامي غزه را بر عهده داشته است.دانشگاه اسلامي غزه را مجمع اسلامي فلسطين تاسيس كرده كه شاخه گروه اخوان‌المسلمين در فلسطين است. شبير از سال 1993 تا اوت سال گذشته رياست اين دانشگاه را بر عهده داشت و در طول سال‌هاي رياست وي توانست رونق بسيار خوبي بگيرد.

محمد شبير 60‌ساله، در حالي قصد دارد به عنوان نخست‌وزير آينده زمام امور را به دست گيرد كه بنا به اظهارات منابع فلسطيني پيش از اين رهبران دو جنبش فتح و حماس، پس از چند جلسه مشورتي موافقت اصولي خود را با معرفي وي به عنوان نخست‌وزير اعلام كرده بودند.

ترکیب دولت آينده فلسطين اما هنوز قطعی نشده است. به گفته منابع مطلع  اين دولت با 16 وزارتخانه در حالي شكل مي‌گيرد كه دولت فعلي اسماعيل هنيه، نخست‌وزير، 24 وزارتخانه دارد. در تقسيم‌بندي جديد كابينه سهم حماس 8 وزارتخانه است، فتح نيز 4 پست در اختيار گرفته و چهار پست وزارتخانه‌اي نيز به شخصيت‌هاي مستقل رسيده است. 

جنبش فتح انتظار داشت 6 وزارتخانه را از آن خود كند و 6 وزارتخانه هم به شخصيت‌هاي مستقل برسد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین