کد خبر: ۵۳۴۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴

بیشترین قاچاق چوب در کدام مناطق است؟

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تدوین طرح‌های جنگل‌داری بر مبنای پایداری جنگل در کشور خبر داد و بیشترین قاچاق چوب را در استان‌های سمنان، اردبیل و قزوین عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
عباسعلی نوبخت در نشست خبری به مناسبت روز جنگل‌بان با اشاره به اینکه در جنگل های شمال بیش از سه میلیارد مترمکعب آب ذخیره می شود، اظهار کرد: این میزان بیش از ظرفیت سد کارون و دز خواهد بود و این امر تامین کننده آب مورد نیاز ساکنان قسمت شمالی و جنوبی البرز است.   

وی با بیان اینکه ۱۳ اقلیم در جهان وجود دارد که ۱۱ اقلیم آن در ایران موجود است، تصریح کرد: اختلاف حرارتی بین گرم‌ترین و سردترین نقطه در ایران حدود ۴۰ درجه است و پنج منطقه رویشی در سه ناحیه وجود دارد که منطقه هیرکانی با دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار و تاج پوشش ۱۰ درصد به عنوان قدیمی ترین جنگل های جهان در ایران واقع شده است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه مادر جنگل های پهن برگ جهان در ایران وجود دارد، گفت: ۶۰ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی در آذربایجان روسیه واقع شده است.

نوبخت با اشاره به تغییر اقلیم نیز خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم زمانی به وجود می آید که نوسانات اقلیمی داشته باشیم و این نوسانات باعث از بین رفتن برخی گونه های گیاهی و جانوری می شود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در ایران و کشورهای مرتبط، بین جنگل ها سالانه ۲۵۰۰ مترمکعب آب ذخیره و آزادسازی می شود.

نوبخت با بیان اینکه ۴۰ درصد آب کشور در حوزه زاگرس تامین می شود، افزود: هر هکتار جنگل اکسیژن مورد نیاز ۱۰ نفر و جنگل های شمال اکسیژن مورد نیاز بیش از ۲۰ میلیون نفر را تامین می کنند.

وی همچنین با اشاره به قطع درختان تصریح کرد: تا پایان سال گذشته بهره برداری از جنگل ها ممنوع بوده و هیچگونه مجوز قطعی صادر نشده است و بیشترین قاچاق چوب در استان های سمنان، اردبیل و قزوین انجام می شود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تاکید کرد: پس از گذشت ۵۰ سال بحث بهره‌برداری از جنگل، امروز در حال تدوین طرح‌های جنگل‌داری بر مبنای پایداری جنگل هستیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
زباله ها را در بزرگترین و زیباترین جنگل پهن برگ جهان خالی میکنید درسته یا نه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین