کد خبر: ۵۳۴۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰

انتقاد شدید قانون‌گذاران آمریکایی از اظهارات ترامپ در دیدار با پوتین

اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک وی با ولادیمیر پوتین انتقادهای بسیاری را از سوی قانون‌گذاران آمریکایی در پی داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سناتور جمهوری‌خواه امروز (دوشنبه) ملاقات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را یک اشتباه فاجعه‌بار قلمداد کرد و گفت که ترامپ در دفاع از کشورش ناکام مانده است.

مک‌کین خاطرنشان کرد: ترامپ نه‌ تنها نتوانست درباره یک دشمن، واقعیت را بگوید بلکه در صحبت کردن به نمایندگی از آمریکا برای جهان هم ناکام ماند.

وی ادامه داد: مشخص است که نشست سران در هلسینکی یک اشتباه فاجعه‌بار بود.

در همین حال لیندزی گراهام، دیگر سناتور جمهوری‌خواه تصریح کرد که ترامپ برای مسئول شناختن روسیه در جریان مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ فرصت را از دست داد و نتوانست هشداری جدی درباره انتخابات‌ پیش‌رو ابلاغ کند.

وی ادامه داد: پاسخ پوتین از جانب روسیه به عنوان نشانه‌ای از ضعف تلقی خواهد شد و مشکلات مضاعفی به وجود خواهد آورد.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد، روسیه به طور قطع در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله کرده است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید این موضوع را تبیین کند که روسیه هم‌پیمان ما نیست. هیچ هماهنگی خاصی در ابعاد اخلاقی میان آمریکا و روسیه که به ارزش‌های بنیادین ما خصومت می‌ورزد، وجود ندارد.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنا نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت که ترجیح می‌دهد درباره سخنان ترامپ در هلسینکی اظهارنظری نداشته باشد.

از سوی دیگر نانسی پلوسی، عضو برجسته دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت: هر روز از خودم می‌پرسم که روس‌ها با ترامپ در ابعاد شخصیتی، مالی و سیاسی چه سر و سری دارند؟

شومر، سناتور دموکرات آمریکایی نیز از عملکرد ترامپ در نشست هلسینکی انتقاد کرد و گفت: این که رئیس‌جمهوری آمریکا در مقابل مقام‌های دفاعی، آژانس‌های اطلاعاتی و عوامل اجرای قانون ایالات متحده طرف پوتین را بگیرد، بی‌خردانه، خطرناک و ضعیف است.

جف فلیک، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز در توییتر خود نوشت: هرگز فکرش را هم نمی‌کردم که شاهد روزی باشم که رئیس‌جمهوری آمریکا در کنار رئیس‌جمهوری روسیه بایستد و به خاطر تهاجم روسیه، آمریکا را مورد انتقاد سرزنش قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان مک‌کین، آدام اسکیف، نماینده آمریکایی از جناح دموکرات‌ نیز اظهار کرد: پوتین اظهارات ترامپ را به عنوان چراغ سبزی برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۸ کنگره تلقی خواهد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین