کد خبر: ۵۳۵۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

پایان اعتصاب غذای «محمود بهشتی»

وکیل مدافع محمود بهشتی-از فعالان صنفی معلمان- از پایان دادن موکلش به اعتصاب غذای ۱۴ روزه خود خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین تاج وکیل مدافع «محمود بهشتی» -از فعالان صنفی معلمان- در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:  پیش از این محمود بهشتی لنگرودی در اعتراض به شیوه دادرسی پرونده‌های فعالین صنفی و در راستای مطالبه آن‌ها، از تاریخ ۱۱ تیرماه اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. در ابتدا دلیل عدم اطلاع رسانی و اعلام این اقدام، ابراز حسن نیت و صرفاً اعتراض مدنی به آن‌چه که خود را محق می‌داند بود، اما  پس از گذشت ۱۰ روز  و عدم پاسخگویی متولیان امر، این موضوع منتشر شد ولی در نهایت روز گذشته به دلیل اخطار جدی پزشکان و افت شدید فشار و البته تقاضای خانواده دوستان و فعالان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

وی یادآور شد: محمود بهشتی لنگرودی نخستین بار سال ۸۳ به مدت یک ماه بازداشت بود. دستگیری بعدی وی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی در ۲۳ اسفند ماه سال ۸۵ اتفاق افتاد.  اواسط فروردین ماه سال ۸۶ حکم ۴ سال حبس ایشان به مدت ۵ سال تعلیق شد. وی سال ۸۹ مجدداً به مدت ۲ ماه دیگر به همان اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و به موجب حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. ایشان سال ۹۴ نیز  بازداشت شد و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب مجددا وی را به ۵ سال حبس محکوم کرد که در نهایت شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران مجموع این احکام را تجمیع کرد و تبدیل به ۵ سال حکم قابل اجرا برای ایشان شد.

وکیل مدافع محمود بهشتی  در رابطه با پایان دوره محکومیت موکلش گفت: براساس آخرین پرینت زندان پایان دوره محکومیت محمود بهشتی با احتساب ۵۱۴ روز غیبت آبان ماه سال ۱۴۰۰ محاسبه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین