کد خبر: ۵۳۵۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

برنده جایزه ادبی «آرتور سی.کلارک» معرفی شد

رمان «رویاهایی پیش از شروع زمان» موفق به کسب جایزه «آرتور سی.کلارک» ویژه ادبیات علمی ـ تخیلی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رمان «رویاهایی پیش از شروع زمان» نوشته «آن چارناک» که جایزه «آرتور سی.کلارک» ۲۰۱۸ را به عنوان مهمترین جایزه ادبیات علمی ـ تخیلی بریتانیا از آن خود کرده درباره زمانی در آینده است که موضوع نازایی و ناباروری به طور کلی درمان شده و افراد ترجیح می‌دهند برای بچه‌دار شدن از رحم‌های مصنوعی استفاده کنند. 

این رمان که داستان آن در حال و هوای سال ۲۰۳۴ در لندن روایت می‌شود به بررسی مساله تصمیم درباره باروری از نگاه افراد گوناگون و در نسل‌های متفاوت می‌پردازد.

«آن چارناک» این جایزه ادبی را در رقابت با «جف واندرمیر» با رمان «بیوتک»، «عمرالعکاد» با رمان «جنگ آمریکایی»، «یروسلاو کالفار» با رمان «فضانورد بوهمیا»، «رابرت کارگیل» با رمان آخرالزمانی «دریای زنگار» و «جنی ملامد» با رمان «دختران را جمع کن» کسب کرد که همراه با جایزه ۲۰۱۸ پوندی بود.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، جایزه ادبی «آرتور سی.کلارک» با هدف تقدیر از بهترین‌های ادبیات علمی ـ تخیلی منتشرشده در انگلستان، به طور سالانه برگزار می‌شود و یکی از معتبرترین جایزه‌های ادبی انگلیس است که از  سال ۱۹۸۷ برای بزرگداشت «آرتور سی. کلارک»، نویسنده‌ معروف داستان‌های علمی ـ تخیلی، راه‌اندازی شد و در اولین دوره‌ آن از کتاب «قصه‌ی ندیمه» نوشته «مارگارت اتوود» برنده اعلام شد. 

این جایزه تا زمانی که «کلارک» زنده بود، با حضور او به نویسنده‌ برنده اهدا می‌شد و از سال ۲۰۰۸ که این نویسنده درگذشت،‌ برگزارکنندگان یاد و خاطره‌اش را در مراسم اهدای جایزه گرامی می‌دارند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین