کد خبر: ۵۳۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۰
سفير اسراييل:

بوش در حمله نظامی تردید نمی‌کند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رویترز آیالون در مصاحبه‌ با یک روزنامه اسرائیلی گفت به خوبی جرج بوش را می‌شناسد و می‌داند که ایران هسته‌ای برای او غیر قابل پذیرش است. وی در ادامه افزود: اگر هیچ راهی وجود نداشته باشد او برای استفاده از گزینه نظامی تردید نخواهد کرد. 

وی که چهار سال و نیم سفیر اسرائیل در واشنگتن بوده در عین حال عنوان داشت جرج بوش به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد و در صورت شکست این مسیر سعی می‌کند از طریق تحریم ایران را در انزوا قرار دهد. اما اگر با این گزینه هم موفقیتی حاصل نشود. بنا به گفته آیالون حمله نظامی در دستور کار بوش قرار می‌گیرد. 

وی در بخشی از اظهاراتش گفت: «جرج بوشی که آیالون می‌شناسد بسیار مصمم است. او معتقد به برتری دمکراسی در کشورهای دیکتاتوری است . . . اگر تحریم‌ها موفق شود چه بهتر در غیر این صورت بوش از تمام ابزارهای ممکن از جمله اقدام نظامی استفاده خواهد کرد». 

وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود گرفتاری‌های آمریکا در عراق باز هم این کشور قادر به استفاده از نیروی نظامی علیه ایران خواهد بود گفت: آمریکا در مورد ایران مثل عراق عمل نمی‌کند. قرار نیست از نیروهای زمینی به شکل وسیع استفاده شود. بلکه بیشتر روی استفاده از نیروی هوایی و البته نیروی زمینی در مقیاس محدود برنامه‌ریزی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین