کد خبر: ۵۳۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۲

واکنش آمریکا به اظهارات احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رسمی فرانسه، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به پیامدهای چنین اقدامی از سوی ایران گفت: «آنچه این کار به آن منجر می‌شود یک سلاح هسته‌ای ایرانی است که یک عامل بی‌ثبات کننده باور نکردنی در مسیر تاریخ خاورمیانه خواهد بود». مک‌کورمک در ادامه اظهارات خود گفت:‌ «انتظار می‌رود کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا این مساله را با همتایان چینی و روسی خود در حاشیه‌ نشست گروه همکاریهای اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در ویتنام مطرح کند». 

وی همچنین با اشاره به بی توجهی ایران به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در خصوص تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای گفت: «باید هزینه‌هایی برای شکست در پایبندی به درخواست شورای امنیت وجود داشته باشد، ما هر کاری را که بتوانیم انجام می‌دهیم تا نشان داده شود شورای امنیت کارایی دارد».

اظهارات مک‌کورمک پس از آن صورت می‌گیرد که جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان‌ملل نیز اظهارات احمدی‌نژاد و گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نشانه لزوم اقدام جدی در سازمان ملل علیه ایران توصیف کرد و گفت: «در مقابل ایران تحریم تنها گزینه‌ای است که باید اجرا شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین