کد خبر: ۵۳۵۴۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

نقوی حسینی: سیاست نظام صادرات نفت منطقه به شرط فروش نفت ایران است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در تایید صحبت‌های رییس جمهور درباره‌ی نفت، گفت: این استراتژی نظام است که اگر جمهوری اسلامی نتواند نفتش را بفروشد و یا صادر کند، بقیه کشورها نیز نمی‌توانند این کار را انجام دهند. براین اساس باید وزارت خارجه با تمامی توان این دیپلماسی را دنبال کند
آفتاب‌‌نیوز :
سید حسین نقوی حسینی، اظهار کرد: امنیت صادرات نفت باید برای همه کشورها باشد به همین دلیل اگر جمهوری اسلامی نتواند نفت خود را بفروشد و یا صادر کند، نباید بقیه کشورها چنین کاری انجام دهند. این استراتژی جمهوری اسلامی است که رئیس جمهور آن را مطرح کرد.

وی توضیح داد: ایران قسمت اعظمی از خلیج فارس را در اختیار دارد و دارای بزرگترین منابع نفتی خاورمیانه است. به همین دلیل کشورهای خارج از منطقه نمی‌توانند طوری تصمیم بگیرند که ایران حق فروش نفت را نداشته باشد. صحبت‌های رهبری نیز در این باره در تایید صحبت‌های رییس جمهور بوده و همان استراتژی است که یعنی ما کوتاه نمی‌آییم.

نقوی حسینی اظهار کرد: وزارت خارجه باید با تمامی توان از طریق مراجع بین‌المللی این موضوع را به صورت قاطع و جدی دنبال کند، چون استراتژی نظام است و همه این نظام پشت این تصمیم هستند.

مقام معظم رهبری در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه سخنان رئیس جمهور را در سفر اخیر به اروپا مبنی بر اینکه «اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشوری در منطقه صادر نخواهد شد» سخنانی مهم و حاکی از سیاست و رویکرد نظام برشمردند و افزودند: وظیفه وزارت امور خارجه پیگیری جدی اینگونه مواضع رئیس جمهور است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین