کد خبر: ۵۳۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۲۰:۴۲
الله کرم:

رقابت تنها میان اصولگرایان است

آفتاب‌‌نیوز : در همین رابطه رئیس شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: انتخابات آتی رقابت میان اصولگرایان است چرا که گروه‌های موسوم به دوم خرداد شانس زیادی در این دوره از انتخابات ندارند و تنها احزاب اصولگرا باقی می‌مانند تا رقابت کنند. 

حسین‌الله کرم با اشاره سخنان احمدی‌نژاد پیرامون این موضوع که در انتخابات نباید از اسم دولت استفاده شود، افزود: اگر معتقد به رئیس جمهور هستیم نباید بر این گروه اسم حامیان دولت را بگذاریم بهتر است به آنان گروه بذرپاش گفته شود. 

وی در خصوص این گروه گفت:‌ اینان گروه جوانی هستند که بعد از جنبش سوم تیر که گرایشهای عدالت‌خواهی را در میان جوانان گسترش داد، به وجود آمدند و از سوی آنان نگرانی حس نمی‌کنم. چه اشکالی دارد که عده‌ای از جوانان به رقابت دامن بزنند؟ این موضوع هیچ هراسی را به وجود نمی‌آورد. 

الله کرم با تأکید بر این که حزب‌الله خواستار همگرایی اصولگرایان است گفت:‌ از آن جا که احزاب اصولگرا دارای مبانی عدالت خواهی و اصلاح‌طلبی حقیقی است امیدواریم که پیرامون معیارهای مشخص اصولگرایی گردهم بیایند و بتوانند با توجه به عملکرد خوب گذشته‌شان با یکدیگر اتحاد داشته باشند. 

وی افزود: جبهه اصولگرا و جبهه موسوم به دوم خرداد دارای یک رقابت درون حزبی و گروهی هستند و هر دو جبهه باید به حضور حداکثری مردم در انتخابات فکر کنند.
وی انتخابات آتی را میان اصولگرایان ارزیابی کرد و گفت: رقابت تنها در میان جبهه اصولگرا قراردارد چرا که جبهه موسوم به دوم خرداد هنوز نتوانسته‌ است نقد صحیحی از عملکرد گذشته خود داشته باشند. 

وی حزب اعتماد ملی را در میان سایر احزاب اصلاح‌طلب عاقل‌تر دانست و افزود: اعتماد ملی به عوامل شکست دوم خرداد پی برده است و به درستی توانسته از عوامل اصلی تحصن نمایندگان مجلس ششم که باعث شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات شد ، دوری کند و اگر مابقی احزاب اصلاح‌طلب متوجه این اصل مهم نشوند، نه تنها نمی‌توانند به ائتلاف برسند بلکه پیروزی آنها در انتخابات نیز غیرممکن است. 

این فعال سیاسی حزب الله دلیل این امر را بی‌اعتمادی مردم به اصلاح‌طلبان دانست و از آن به این نتیجه رسید که رقابت تنها میان اصولگرایان جریان خواهد داشت. 

وی در ادامه سخنانش افزود: از آن جا که همه اصولگرایان طرفدار دولت هستند و با توجه به رقابت درون حزبی آنان به نظر می‌رسد که باید از تاکتیک اشتراک 10 عنصر یا 10 عضو استفاده کرد. 

وی در توضیح این تاکتیک انتخاباتی گفت:‌ اگر جریانات اصولگرا به یک لیست مشترک نرسند باید در لیست این احزاب 10 عضو مشترک وجود داشته باشد و 5 عضو را به طور مستقل در لیست حزب خود جای دهند.
 حسین الله کرم در پایان سخنانش بار دیگر به عدم موفقیت اصلاح‌طلبان اشاره کرد و اظهار داشت:‌شانس محدودی را برای گروه دوم خرداد قائل هستم و از سوی نیروهای بذرپاش نیز نباید نگرانی احساس کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین