کد خبر: ۵۳۵۶۶۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

رییس قوه قضاییه: شاید تحریم ها مشکلاتی ایجاد کند اما می توانیم راه را بر دشمن سد کنیم

رییس قوه قضاییه گفت: بنیان و مبانی فلسفی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی بدیل است و برای این ادعا مستندات وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت الله صادق آملی لاریجانی عصر یکشنبه در همایش سفرا و نماینده های جمهوری اسلامی در خارج از کشور با گرامیداشت دهه کرامت، افزود: اگر تدقیق کنیم ریشه بسیاری از دشمنی های سلطه جهانی به ویژه آمریکا و اذنابش با نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص می شود.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی به لحاظ مبانی فلسفه سیاسی بی بدیل است و اگر ادعا کنیم بی بدیل است، با صرف ادعا و تبلیغات کافی نیست و من به صورت مستند موارد را اعلام می کنم.

رئیس قوه قضاییه با استناد به قانون اساسی و همچنین نگرش امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: مبنای نظام ما توحیدی است که هم در قانون اساسی آمده است و هم امام راحل و رهبر معظم انقلاب به آن اعتقاد کامل داشته و دارند.

آملی لاریجانی با تاکید بر وجود دموکراسی در کشور و مقایسه جمهوری اسلامی با لیبرال دموکراسی گفت: لیبرال دموکراسی مبتنی بر فردگرایی است اما نظام به همه مردم در کشور اعتقاد دارد.

رئیس دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: در این شرایط کشورهای سلطه راجع به نظامی که با همه مشکلات می تواند مردم را در صحنه حاضر کند فکر کردند؛ کودتا، جنگ، تحریم راه انداختند و امروز هم همه فشارها را بر ما اعمال کردند اما با این وجود مردم پایدارتر و استوارتر از قبل باز هم در صحنه هستند و حتی در لبنان و یمن هم گروهی در مقابل همه مشکلات ایستادند.

وی ادامه داد: دشمنان امروز عریان می گویند می خواهیم نظام نباشد و فکر می کنیم با فشار می توانیم موجب فروپاشی نظام شویم؛ می خواهند راه پیشرفت اقتصادی را ببندند و گمان می کنند این نقطه ضربت به نظام است و ما باید این راه را سد کنیم.

لاریجانی افزود: شاید این تحریم ها مشکلاتی ایجاد کند اما وقتی قدرت لایزال الهی را بالاترین قدرت می دانیم و شعار ایمانی داریم، می توانیم راه را بر دشمن سد کنیم.

وی با قدردانی از خدمات بسیار مهم وزارت خارجه گفت: سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی وجهه‌ای از وجهه های جمهوری اسلامی را در دنیا منعکس می کنند.

وی با تشکر از خدمات وزیر امور خارجه گفت: وی با صلابت و دقیق صحبت می کند و از این رو تشکر می کنیم.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین