کد خبر: ۵۳۵۶۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳

همه برزیلی‌های تاریخ رئال مادرید

وینیسیوس جونیور بیست و ششمین بازیکن برزیلی تاریخ رئال مادرید محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
وینیسیوس جونیور امید اول فوتبال برزیل در آینده به گفته رونالدو نازاریو با رئال مادرید در این تابستان قرارداد امضا کرد. بازیکن ۱۷ ساله با همه برزیلی‌های تاریخ رئال مادریدقراردادی به ارزش ۴۵ میلیون یورو به تیم اسپانیایی پیوست. در آینده مشخص خواهد شد که ستاره فلامنگو به انتظارات پاسخ خواهد داد یا نه و می‌توان او را بازیکن تاریخ‌ساز نامید؟ باید دید رئال مادرید از او در تیم اصلی استفاده می‌کند یا در کاستیا (تیم دوم رئال مادرید) بازی خواهد کرد. پس از جدایی کریستیانو رونالدو اکنون میان هواداران از او به عنوان یک امید بزرگ یاد می‌شود.

با حضور وینیسیوس در مادرید او به بیست و ششمین بازیکن برزیلی تیم تبدیل شد. ۲۵ بازیکن قبلی دوران خوب یا بد داشتند، توانسته‌اند موفق شوند یا ناموفق بودند. دیدی، کاناریو، اواریستو، ریکاردو روچا، ویتور، روبرتو کارلوس، فرناندو روبنس، زی‌روبرتو، ساویو بورتولینی، رودریگو فابری، ژولیو سزار پیش از قرن بیست و یک در این تیم پا به توپ شدند. در ادامه به عملکرد بازیکنان برزیلی که از سال ۲۰۰۰ در این تیم حضور داشتند اشاره می‌شود.

فلاویو کونسیسائو (۲۰۰۳-۲۰۰۰)

فصل فوق‌العاده این بازیکن با دپورتیوو لاکرونیا که با قهرمانی در لالیگا در سال ۲۰۰۰ به پایان رسید، باعث شد مد نظر رئال مادرید قرار بگیرد. فلورنتینو پرس در نخستین دوران ریاستش ۲۷ میلیون یورو برای او هزینه کرد. آسیب دیدگی‌هایش در سال‌های اولیه روی عملکردش تاثیر گذاشت. او در فصل سوم کمی بیشتر بازی کرد و توانست در مادرید ۷۴ بازی انجام دهد، دو بار فاتح لالیگا شود، یک لیگ قهرمانان، سوپرجام اروپا و یک جام بین‌ قاره‌ای ببرد.

رونالدو نازاریو (۲۰۰۷-۲۰۰۲)

بدون بحث او یکی از بهترین مهاجم‌های تاریخ رئال مادرید محسوب می‌شود. رونالدو یکی از اعضای اصلی کهکشانی‌ها بود. او اینتر را ترک کرد و به مادرید پیوست. ستاره برزیلی برای این تیم پس از ۱۷۷ بازی ۱۰۴ گل به ثمر رساند. این مهاجم دو لالیگا، یک سوپرجام اسپانیا، یک سوپرجام اروپا، یک جام بین قاره‌ای، یک توپ طلا و یک جایزه بهترین بازیکن یوفا را به دست آورد. تنها لیگ قهرمانان برایش خوش یمن نبود. او پس از پنج فصل به میلان بازگشت تا این بار برای روسونری بازی کند.

سیسینیو (۲۰۰۷-۲۰۰۵)

او دومین مدافع راست برزیلی رئال مادرید پس از ویتور محسوب می‌شد. بازیکن برزیلی نتوانست خود را با شهر جدید وفق دهد. او در حالی که عملکرد ضعیفی داشت در دو فصل حضورش یک قهرمانی را در لالیگا تجربه کرد. سیسینیو پس از انجام ۳۲ بازی به رم پیوست.

خولیو باپتیستا (۲۰۰۸-۲۰۰۵)

او پس از درخشش در سویا مد نظر رئال مادرید قرار گرفت. یک گل به یادماندنی به صورت قیچی برگردان برابر رئال بتیس به ثمر رساند و در شرایط مشابه دروازه بارسلونا را در نوکمپ باز کرد. او در نخستین فصل در رئال مادرید خوش شانس بود و به صورت قرضی به آرسنال پیوست. باپتیستا دوباره به مادرید بازگشت و به تیم برای فتح لالیگا در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ کمک کرد. بازیکن برزیلی در مجموع ۷۷ بازی برای سفیدپوشان انجام داد و مانند سیسینیو به رم پیوست.

روبینیو (۲۰۰۹-۲۰۰۵)

او شروع فوق‌العاده‌ای در رامون کارانسا داشت. بازیکن برزیلی فراز و فرود زیادی در باشگاه داشت و هرگز نتوانست اعتماد هواداران را جلب کند. در نهایت پس از انجام ۱۳۷ بازی و به ثمر رساندن ۳۲ گل و فتح لالیگا و یک سوپرجام اسپانیا یک جدایی جنجالی با تیم اسپانیایی داشت.

مارسلو (۲۰۰۷)

مدافع برزیلی در فصل نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۰۷ به مادرید پیوست و نزدیک بود به صورت قرضی به تیم دیگری فرستاده شود. ثبات در عملکرد و تعهدش باعث شد در تیم نخست بماند. اکنون پس از یک دهه مارسلو یکی از کاپیتان‌های سفیدپوشان محسوب می‌شود و یکی از بازیکنان کلیدی تیم است. توانایی‌هایش باعث شد نزد هواداران محبوب باشد. مارسلو تاکنون ۴۵۰ بازی برای سفیدپوشان انجام داده است و کلکسیونی از عناوین دارد. چهار لالیگا، چهار لیگ قهرمانان، سه جام جهانی باشگاه‌ها، سه سوپرجام اروپا، سه سوپر جام اسپانیا و دو کوپا دل ری را به دست آورد.

امرسون (۲۰۰۷-۲۰۰۶)

او هافبک مورد علاقه فابیو کاپلو بود. با این حال نزد هواداران محبوب نبود و باشگاه را پس از یک فصل حضور ترک کرد و به میلان پیوست. او با فتح لالیگا به ایتالیا رفت.

په‌په (۲۰۱۷-۲۰۰۷)

مدافع متولد برزیل با ملیت پرتغالی با قراردادی به ارزش ۳۰ میلیون یورو به مادرید پیوست و پورتو را ترک کرد. په‌په در برنابئو محبوب شد و توانست سه لالیگا، سه لیگ قهرمانان، دو جام بین قاره‌ای، دو سوپرجام اروپا، دو سوپرجام اسپانیا در ۳۳۴ بازی‌اش به دست آورد.

کاکا (۲۰۱۳-۲۰۰۹)

او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان به تیم اسپانیایی رفت اما هرگز این بهترین بودن را در مادرید نشان نداد. دوران درخشانش با میلان هرگز در دوره مانوئل پیگرینی، ژوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی دیده نشد.

فابینیو (۲۰۱۳-۲۰۱۲)

بازیکن برزیلی به تیم کاستیا پیوست و تنها برای تیم اصلی یک بازی انجام داد. او به موناکو رفت و توانست در ترکیب اصلی قرار بگیرد. همچنین یکی از بهترین بازیکنان تیمش شود.

کاسمیرو (۲۰۱۲)

او یکی از بزرگ‌ترین هافبک‌های تاریخ رئال مادرید محسوب می‌شود. بازیکن برزیلی یکی از مهره‌های اصلی تیم به حساب می‌آید و برابر ویارئال صد و پنجاهمین بازی‌اش را انجام خواهد داد. در میان افتخاراتش می‌توان به چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان، دو سوپرجام اروپا، دو جام جهانی باشگاه‌ها، یک سوپرجام اسپانیا، یک لالیگا و یک کوپا دل‌ری اشاره کرد.

ویلیان خوسه (۲۰۱۴-۲۰۱۳)

بازیکن برزیلی مانند فابینیو برای تقویت کاستیا به مادرید رفت. تنها دقایقی برای رئال مادرید مقابل سلتاویگو بازی کرد و سپس به دنبال بازی کردن در دیگر تیم‌ها بود.

لوکاس سیلوا (۲۰۱۷-۲۰۱۴)

او یکی از بدترین خریدهای برزیلی مادرید محسوب می‌شد. او نتوانست خود را با این تیم وفق دهد و محبور به ترک اسپانیا شد. ابتدا به مارسی رفت و سپس در کروزیرو پا به توپ شد. همچنین مشکلات قلبی در عملکردش تاثیرگذار بود.

دنیلو (۲۰۱۷-۲۰۱۵)

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، او آخرین خرید بد برزیلی مادرید به حساب می‌آمد. با وجود کسب عناوین مختلف پس از دو فصل مادرید را ترک کرد و به منچسترسیتی پیوست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین