کد خبر: ۵۳۶۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

وزیر خارجه آلمان: زیر بار تهدید، با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به سفر آتی رئیس کمیسیون اروپایی به واشنگتن تاکید کرد: قرار نیست وقتی تپانچه‌ای روی سینه‌امان هست، مذاکره کنیم. از نظر من تهدید ما را به یک راه‌حل برای حل مناقشه تجاری نزدیک نمی‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
اظهارات هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان پیش از نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی در ۲۵ ژوئیه مطرح شد.  

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس با اشاره به تشدید مناقشه تجاری میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا هشدار داد اروپا مورد ارعاب واشنگتن قرار نمی‌گیرد و تاکید کرد که خواستار پیدا شدن راه‌حلی برای این مناقشه از طریق مذاکره است.

او در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی آلمان گفت: سفر یونکر به آمریکا اتفاق خوبی است تا مذاکره صورت بگیرد و به راه‌حل برسیم اما قرار نیست وقتی تپانچه‌ای روی سینه‌امان هست، مذاکره کنیم. از نظر من تهدید ما را به راه‌حل نزدیک نمی‌کنند. ما اروپایی‌ها باید متحد باشیم... امیدوارم در حل این مساله از طریق سازش موفق شویم اما نمی‌توان ما را تهدید کرد و به آسانی ما را به زانو درآورد.

سسیلیا مالمستروم، کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا گفته است مذاکرات عمدتا روی جلوگیری از وخامت روابط میان واشنگتن و بروکسل متمرکز است. اظهارات هایکو ماس همچنین بازتابی از سخنان وزیر دارایی فرانسه است که تاکید داشت فرانسه و آلمان با واشنگتن درباره لزوم برداشت اولین گام در مذاکرات تجاری از طریق حذف تعرفه‌ها موافق هستند. او در حاشیه نشست وزرای دارایی گروه بیست در بوئنوس آیرس گفت: وقتی سلاح به سمت سرمان نشانه رفته است، حاضر نیستیم مذاکره کنیم.

وزیر خارجه آلمان اخیرا هم به روزنامه فونکه گفته بود اتحادیه اروپا دیگر نمی‌تواند به ایالات متحده "کاملا تکیه" کند و به منظور "حفظ شراکت با آمریکا باید بار دیگر قواعد آن را تنظیم کند." او همچنین تاکید کرد: اروپا نباید اجاره بروز اختلاف در داخل خودش را بدهد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین