کد خبر: ۵۳۶۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

کاهش 14.6 درصدی ازدواج در فارس طی سال گذشته

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس از کاهش 14.6 درصدی ازدواج در سال 96 نسبت به سال 95 در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته 36 هزار و 522 مورد ازدواج در فارس ثبت شده که نسبت به سال‌های قبل از آن سیر نزولی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرید رضایی در چهارمین جلسه ساماندهی امور جوانان به درصد تغییرات ثبت و نرخ ازدواج در سال‌های 95 و 96 در فارس اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی‌که نرخ ازدواج به ازای هر هزار نفر جمعیت در سال 89 حدود 12 درصد بود، اما این شاخص سال گذشته به ۷.۳ درصد کاهش یافته است.

وی میانگین سن ازدواج پسران در استان فارس در سال 96 را 28.4 و دختران را 23.3 درصد اعلام و با بیان اینکه میانگین سن ازدواج جوانان در این استان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بهترین حالت میانگین سن ازدواج در پسران و دختران فارسی در سال 96 مربوط به شهرستان زرین‌دشت با 26.4 سال بوده است.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس برنامه پیشنهادی این اداره‌کل به ستاد امور جوانان در راستای تسهیل امر ازدواج را تشکیل کارگروه‌های تخصصی جهت بررسی چرایی افزایش میاگین سن ازدواج جوانان عنوان کرد.

رضایی همچینن یادآور شد: 20 تا 27 مرداد ماه به عنوان هفته ازدواج به دلیل پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در تقویم ملی نامگذاری شده که در این راستا ویژه برنامه‌هایی در دستور اجرا قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال فارس نیز بیان کرد: در دهه 60 با یک سیر صعودی افزایش جمعیت روبه‌رو بودیم که طبیعی است نسبت به سال‌های اخیر از نمودار صعودی در رشد ازدواج مواجه باشیم.

علیرضا انصاری، با بیان اینکه بخش قابل توجهی از ازدواج ‎ های سال 95 در سال 96 و ازدواج‌های سال 96 امسال ثبت شده‌ است، گفت: براساس تحلیل آمارهای موجود باید این واقعیت را پذیرفت که به دلایل مختلف، ازدواج در استان فارس طی سال‌های اخیر روند کاهشی داشته است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین