کد خبر: ۵۳۶۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

سرنگونی جنگنده سوری توسط اسرائیل

یک منبع نظامی سوری با اشاره به سرنگونی جنگنده سوخوی این کشور از سوی صهیونیستها اعلام کرد: این جنگنده در حال انجام ماموریت جنگی بر فراز مناطق تحت اشغال داعش از سوی اسرائیل هدف قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک منبع نظامی سوری به سانا گفت: ارتش اسرائیل حمایت خود از گروههای تروریستی و مسلح را ثابت کرد و یکی از جنگنده های سوریه را که در حال بمباران مراکز تجمع تروریستها در منطقه صیدا در اطراف وادی الیرموک در حریم هوایی سوریه هدف قرار داد.

این منبع نظامی اعلام کرد: جنگنده سوخویی که موشک های پاتریوت اسرائیلی آنرا سرنگون کرده است وارد حریم هوایی جولان اشغالی نشد و در داخل سوریه هدف قرار گرفته است.

منبع نظامی سوری بیان کرد: این جنگنده در شرق خط آتش بس با اسرائیل در نزدیکی شهر صیدا هنگام انجام ماموریت جنگی در هدف قرار ادن مواضع تحت کنترل داعش در جنوب غرب سوریه در وادی الیرموک در غرب درعا از سوی موشک های پاتریوت اسرائیلی هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

این منبع تاکید کرد: عملیات نظامی سوریه بر داعشی که حدود ۵۰ کیلومترمربع در مثلث سوری اردنی با جولان را اشغال کرده است، متمرکز است. جنگنده سوخو ۲۲ از سوی موشک های اسرائیلی بر فراز مناطق تحت سیطره داعش سرنگون شده است و تاکنون از سرنوشت خلبانان خبری در دست نیست.

منبع سوری بیان کرد: اسرائیل عمدا جنگنده را هنگام پرواز بر فراز مناطق تحت اشغال داعش در جنوب سوریه هدف قرار داد تا خلبانان به اسارت داعشی در بیایند و داعشی ها برای توقف عملیات نظامی که مناطق تحت سیطره آنها را هدف قرار می دهد، بتوانند گفتگو کنند.

این منبع نظامی سوری گفت: عملیات نجات خلبانان سوخو ۲۲ از سوی گشتی های ارتش و نیروهای امنیتی سوریه آغاز شده است و این نیروها به محل سقوط جنگنده رفته اند تا اگر خلبانان زنده باشند آنها را نجات دهند.

شایان ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی قبل اعلام کرد که یک جنگنده سوخوی سوریه را هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز هدف قرار گرفتن این جنگنده را تایید و گفت: سامانه های ما جنگنده سوخوی نیروی هوایی سوریه را هدف قرار دادند.
مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین