کد خبر: ۵۳۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۴
«تدکاپل» گزارش می‌دهد

ایران خطرناک‌ترین کشور ‌جهان!

آفتاب‌‌نیوز : بنا به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» کاپل در گزارش خود به روابط تاریخی آمریکا و ایران اشاره می‌کند. روابطی که اکنون قطع شده و در سابقه آن نیز دشمنی دیده می‌شود. کاپل دشمنی در روابط دو جانبه ایران ـ ‌آمریکا را به همکاری سیا در سرنگونی دولت مصدق و پس از آن بحران گروگانگیری در سال 1979 مربوط می‌داند. 

وی در توصیف ایرانی‌ها می‌گوید: اینها ملتی هستند که دوست دارند نقش مظلوم را ایفا کنند و فرهنگ شهادت طلبی را گسترش دهند. واشنگتن پست می‌افزاید: کاپل حتی مکان‌هایی را دیده که در آن گروهی از مردان جوان بر بالای میزهای بلند سرودهایی در مورد آموزش انتحار می‌خوانند.کاپل به احتمال بسیار به دلیل ناآشنایی با نوحه خوانی‌ها و مرثیه سرایی‌های مذهبی ایرانیان این اشعار را سرودهایی در مورد آموزش انتحار تلقی کرده است!

کاپل می‌افزاید: 70 درصد جمعیت ایران زیر 30 سال هستند، نسل جدیدی که تلاش می‌کنند تعصبات قدیمی حاکم بر جامعه را به چالش بکشند. «مرگ بر آمریکا» در فرهنگ این کشور به اصطلاحی مشترک میان مردم تبدیل شده است. کاپل می‌گوید در طول سفر به ایران با یک یا دو نفر برخورد کرده که طرفدار آمریکا بوده‌اند اما وقتی به جمعیتی که نماز می‌خواندند گوش می‌داده به خوبی صدای مرگ بر آمریکا را می‌شنیده است. 

در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران نیز گزارش کاپل حاکی از وجود اختلافات داخلی در ایران در خصوص ادامه برنامه هسته‌ای و ساخت سلاح هسته‌ای است. عدم انتشار جزئیات گزارش کاپل باعث شده پایه استدلالات وی در خصوص مسائل ایران مشخص نباشد. وی قرار است ساعت 9 امشب در کانال دیسکاوری در خصوص گزارش خود صحبت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین