کد خبر: ۵۳۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۳

خبرچين قرمز و واكنش سران باشگاه

آفتاب‌‌نیوز : استقلال و پرسپوليس به عنوان تيم‌هايى كه خبرهايشان مورد استقبال مردم و رسانه‌ها قرار دارد همواره در معرض اين خطر بزرگ قرار داشته اند. در سالهاى اخير و خصوصاً با به اوج رسيدن مشكلات و مسائل حاشيه‌اى اين دو تيم بازار كار خبرچين‌ها و جاسوسان دو تيم نيز رونق گرفته است.

در زمان حضور وينكو بگوويچ در پرسپوليس چند بازيكن اين تيم به اين جرم كه اخبار داخل رختكن و تيم را در اختيار خبرنگاران قرار می‌دادند از اين تيم اخراج شدند . البته اين اخراج پايان كار نبود و در زمان مربيگرى راينر سوبل و على پروين هم اين روند در باشگاه پرسپوليس ادامه پيدا كرد.

در اين ميان برخى اخبار محرمانه تيم را در اختيار رسانه‌ها قرار می‌دادند و بخش ديگرى از اين خبرها از طريق نزديكان و مسؤولان باشگاه در اختيار خبرنگاران قرار می‌گرفت. با روى كار آمدن آرى‌هان در پرسپوليس اين امر تا حدود زيادى كمرنگ شد. البته شايد اصلى‌ترين دليلش اين بود كه مشكلات باشگاه پرسپوليس كاملاً علنى در اختيار رسانه‌ها قرار می‌گرفت و از آنجاكه ديگر خبر پشت پرده‌اى باقى نمی‌ماند ديگرى نيازى به فعاليت خبرچين‌ها و جاسوسان نبود.

درست در همين برهه زمانى گروهى شكل گرفتند كه با هدايت مترجم آرى‌هان اخبارى را كه عليه باشگاه پرسپوليس بود در رسانه‌ها بازتاب می‌دادند و از اين طريق شرايطى را فراهم كردند كه آرى‌هان به نوعى سوار بر جريانات باشگاه پرسپوليس شد و هر گونه كه مايل بود رفتار می‌كرد.

با جدايى آرى‌هان از اين تيم تصور می‌شد جريان خبرساز منفى عليه باشگاه پرسپوليس از بين خواهد رفت و اين تيم با آرامش بيشترى به كار خود ادامه خواهد داد اما درست برعكس اين ذهنيت نه تنها هيچ تنشى از باشگاه پرسپوليس كم نشد بلكه تعداد اخبار منفى كه از باشگاه پرسپوليس و مسائل درونى اين تيم در رسانه‌ها منعكس می‌شد درست چند برابر دوره‌هاى قبل شد. 

در اين بين نقش گروه قبلى كه حالا با انگيزه و تلاش بيشترى به كارشان ادامه می‌دادند كاملاً پررنگ‌تر شد و آنها هر روز سوژه‌هايى را به باشگاه پرسپوليس نسبت می‌دادند كه تا چند روز به يكى از سوژه‌هاى خبرى روزنامه‌هاى ورزشى تبديل می‌شد. در اين برهه زمانى ماجراى شكايت‌هاى متعدد بازيكنان و مسؤولان سابق از باشگاه پرسپوليس بيشترين سهم را در اخبار روزنامه‌ها به خود اختصاص می‌داد كه هر چند بخش عمده‌اى از اين خبرها واقعيت داشت اما با چاشنى و شلوغ كارى بيشترى منتشر می‌شد.

در اين ميان محمد حسن انصارى فرد كه از ابتداى حضورش در باشگاه پرسپوليس با اين مشكلات و معضلات مواجه شده بود تلاشش را قطع نكرد و به كمك نزديكان و اعضاى هيأت مديره توانست بخش عمده‌اى از مشكلات مالى باشگاه را حل كند و شرايط را به گونه‌اى پيش ببرد كه اين گونه خبرها در روزنامه‌هاى ورزشى كمتر منتشر شود.

اين اتفاق مثبت در حالى در باشگاه پرسپوليس رخ داد كه با حضور مصطفى دنيزلى اوضاع فنى اين تيم نيز رو به بهبود گذاشت و اين تيم توانست با ارايه بازيهاى قابل قبول و خصوصاً پيروزى بر استقلال اوضاع مناسبى در بين هواداران پيدا كند . در چنين شرايطى برخى مخالفان باشگاه پرسپوليس زمانى كه متوجه شدند اوضاع اين تيم كاملاً آرام شده و ديگر نمی‌توانند به بهانه‌هاى ضعيف بودن نتايج يا بدهكار بودن به ديگران براى اين تيم حاشيه سازى كنند تصميم گرفتند با به راه انداختن برخى جريانات خبرساز اوضاع اين تيم را بحرانى كنند.

نمونه بارز اين اتفاق هفته گذشه با مطرح كردن توهين دنيزلى به بازيكنان پرسپوليس در يكى از روزنامه‌هاى ورزشى منتشر شد كه با واكنش و تهديد دنيزلى به شكايت كمی‌خنثى شد اما اين روند هنوز ادامه دارد و به نظر می‌رسد جبهه مخالف پرسپوليس با توجه به نيروهايى كه در اختيار دارد هنوز تلاش می‌كند تا اوضاع درونى اين تيم را متشنج كند.

در اين ميان برخى بازيكنان پرسپوليس نيز كه موقعيت خوبى در تركيب اصلى اين تيم ندارند و در ابتداى فصل نيز با هزار ترفند در اين تيم ماندگار شدند تلاش می‌كنند با نزديك شدن به اين گروه مخالف، خود را از نظر خبرى ساپورت كنند. در اين ميان يكى از بازيكنان اين تيم كه به ندرت در تركيب اصلى پرسپوليس قرار می‌گيرد و در اكثر ديدارها نيمكت نشين است اخيراً خبرهاى داخل رختكن و تمرين پرسپوليس را در اختيار خبرنگاران قرار می‌دهد. 

اين بازيكن كه تجربه حضور در تيم رقيب و يكى از تيم‌هاى شهرستانى را نيز دارد در هفته‌هاى گذشته تلاش كرده است با دادن برخى خبرهاى پشت پرده تيم و اخبار حاشيه‌اى رختكن و تمرين به خبرنگاران جايگاه خود را در بين روزنامه‌هاى ورزشى تثبيت كند. اما ظاهراً مسؤولان باشگاه پرسپوليس نام اين بازيكن را پيدا كرده‌اند و قرار است در ديدارهاى آينده با وى برخورد شود.

به گفته يكى از نزديكان باشگاه پرسپوليس، انصارى فرد از مدتها قبل به اين بازيكن مشكوك شده است و حتى قصد داشت در ابتداى فصل او را در ليست فروش قرار دهد اما وى توانسته با استفاده از لابى‌هايى كه صورت داده در اين تيم باقى بماند. با اين حال انصارى فرد قصد دارد در مذاكراتى كه با مصطفى دنيزلى خواهد داشت با اين بازيكن به شدت برخورد كند.

به نظر می‌رسد اولين برخورد دنيزلى و انصارى فرد با اين بازيكن اين باشد كه او در ديدار برابر فجر سپاسى در تركيب ۱۸ نفره پرسپوليس قرار نداشته باشد و اين روند در بازيهاى بعدى نيز ادامه خواهد داشت. حتى می‌توان اين احتمال را داد كه در صورت قطعى شدن خبر چينى اين بازيكن و اثبات اينكه او اخبار پشت پرده تيم را در اختيار خبرنگاران قرار داده است وى براى هميشه از پرسپوليس اخراج شود.

نويسنده: خسرو رضايى
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین