کد خبر: ۵۳۶۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

کدام ارزها بیشترین آسیب‌پذیری را از جنگ تجاری دارند؟

فرانک سوئیس و واحدهای پولی کشورهای شمال اروپا بیشترین آسیب‌پذیری را از جنگ تجاری آمریکا با شرکای بزرگ این کشور خواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از بلومبرگ، بانک " دانسکه" دانمارک در گزارشی اعلام کرد فرانک سوئیس، کرون دانمارک و کرون سوئد، با وجود حجم پایین تجارت این کشورها با چین، بیشترین آسیب پذیری را از جنگ تجاری چین و آمریکا متحمل خواهند شد. در بین کشورهای نوظهور نیز انتظار می رود فورنیت مجارستان شاهد یکی از بیشترین نوسانات باشد، چرا که ارزش آن وابستگی زیادی به بهای آهن و فولاد در معاملات جهانی دارد.

ینس نارویگ پدرسن - کارشناس دانسکه بانک - در همین رابطه گفت: ارزهای کشورهای اسکاندیناوی بیش از سایر کشورها به منازعات تجاری حساس هستند، چراکه این کشورها کوچک بوده و دارای اقتصادی باز هستند. در خصوص دانمارک نیز باید بگویم که اقتصاد این کشور وابستگی زیادی به فعالیت های کشتیرانی و حمل کالا دارد. همچنین اقتصاد سوئیس نیز به دلیل باز بودن فضای اقتصادی و وابستگی به منابع مالی چینی از این منازعات لطمه زیادی خواهد خورد.

اوایل این ماه، آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات کالاهای چینی وضع کرد و پس از اقدام متقابل چین، برخی دیگر از کالاهای وارداتی چین مشمول تعرفه های ۱۰ درصدی کالاهای آمریکایی قرار گرفتند. دانسکه بانک گفته است به دلیل بزرگ بودن اقتصادهای انگلیس و اتحادیه اروپا، اثرپذیری پوند و یورو از این منازعات محدودتر خواهد بود.

تحلیلگران دانسکه باند در پایان نوشته‌اند که ین ژاپن و دلار آمریکا یکی از پایین‌ترین اثرپذیری ها را از این نبرد تجاری خواهند داشت.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین