کد خبر: ۵۳۶۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

رائول کاسترو: آمریکا حلقه محاصره علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه را تنگ کرده است

رائول کاسترو، رئیس جمهور سابق کوبا و رهبر حزب کمونیست این کشور گفت: کوبایی‌ها تا ابد از انقلاب سوسیالیستی دفاع خواهند کرد و در دفاع از هم پیمانان‌شان ونزوئلا و نیکاراگوئه نیز اتحاد دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه تله سور، رئیس جمهور سابق ونزوئلا آمریکا را متهم کرد به اینکه در حال تنگ‌تر کردن حلقه محاصره علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه بوده و از همه اشخاص متعهد خواست آماده پاسخ به هر چالشی باشند.

او تصریح کرد: هم برای ما و هم ونزوئلا و نیکاراگوئه واضح است که حلقه محاصره تنگ‌تر می‌شود و مردم ما باید هوشیار بوده و آماده پاسخ به هر چالشی با حفظ وحدت، استحکام، خوش بینی و ایمان تزلزل ناپذیر به پیروزی باشند.

رائول کاسترو گفت: بازگشت دولت‌های راست گرا به قدرت در آمریکای لاتین و همینطور سیاست خصمانه واشنگتن در قبال چپ گرایان منطقه سبب شده که یک سناریوی معکوس علیه ما شکل گرفته و خوشحالی در میان دشمنان ما دوباره بازگشته تا دوباره به سراغ رویایشان برای از بین بردن الگویی که توسط کوبا ایجاد شد برودند.

او گفت: از اوت 2012 روابط دو جانبه کوبا و آمریکا به دلیل بهانه‌هایی که آمریکا بر سر به اصطلاح «جنگ صوتی» علیه دیپلمات‌هایش در هاوانا تراشیده رو به افول نهاده است. با این حال او تاکید کرد که هیچ کس هنوز نتوانسته وقوع چنین حملاتی را ثابت کند.

او همچنین گفت: محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا نیز به ویژه با ایجاد اختلال برای تراکنش‌های مالی ما تشدید شده است و اعلامیه‌های رسمی واشنگتن در قبال کوبا دارای مشخصه بی‌احترامی، تجاوزگری، مداخله و دستکاری فاحش در حقایق تاریخی هستند.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین