کد خبر: ۵۳۶۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

نارضایتی پزشکان از عملکرد هوش مصنوعی "واتسون"

سامانه رایانه‌ای هوش مصنوعی "واتسون"(Watson) شرکت "آی.بی.ام" تاکنون در تشخیص صحیح بیماری‌ها چندان موفق نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از دیلی‌میل، کارشناسان پزشکی کشف کرده‌اند که سیستم هوش مصنوعی سرطان شناسی واتسون شرکت آی.بی.ام به دستی عمل نمی‌کند و تشخیص‌های آن در زمینه سرطان غالبا نادرست است، اما خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه بیماری صدمه دیده، گزارش نشده است.

اسناد حاکی از نادرست عمل کردن این سیستم در دو سخنرانی در ماه‌های ژوئن و ژوئیه 2017 توسط "اندرو نوردن"(Andrew Norden)، معاون بهداشت و سلامت سابق آی.بی.ام ارائه شد.

وی طی این سخنرانی‌ها اظهار کرد که در یک مورد تشخیص داده شد که یک بیمار 65 ساله سرطان ریه و خونریزی شدیدی دارد بنابراین سیستم واتسون توصیه کرد که این فرد باید یک دارو به نام "بواسیزامب"(Bevacizumab) مصرف کرده و سپس شیمی درمانی شود، در حالیکه این دارو باعث خونریزی شدیدتری خواهد شد و نباید برای افرادی که خونریزی شدید دارند تجویز شود.

یکی از پزشکان "بیمارستان ژوپیتر"(Jupiter Hospital) در فلوریدا گفت: این سیستم واقعا فاجعه است.

آی.بی.ام در ماه ژوئن گزارش داد که واتسون می‌تواند به طور دقیق تومور را در 93 درصد موارد از آزمایشات بیماران شناسایی کند، اما در حالیکه سیستم هوش مصنوعی مذکور قرار بود داده‌های واقعی بیماران را تجزیه و تحلیل کند، داده‌های فرضی را مورد بررسی قرار می‌داد.

با تمام این واکنش‌ها یکی از سخنگوهای آی.بی.ام گفت: واتسون هنوز در حال یادگیری و توسعه است و در حال حاضر 230 بیمارستان در سراسر جهان از این سیستم استفاده می‌کنند و توسط آن داده‌های بیش از 84 هزار بیمار را مورد تجزیه وتحلیل قرار می‌دهند.
ايسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین