کد خبر: ۵۳۶۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

27 نفر براثر گرما در کره جنوبی جان باختند

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره جنوبی اعلام کرد موج شدید گرما در یک هفته گذشته جان 27 نفر را در این کشور گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
شدت حرارت و دمای بالای هوا در هفته گذشته در کره جنوبی همچنین باعث بیماری بیش از 2 هزار نفر شده است که در بیمارستان ها تحت درمان هستند.

این مرکز ضمن هشدار به مردم، از آنها خواست تا حد امکان در ساعات گرم روز از منازل و یا محل کار خارج نشوند و تا جایی که امکان دارد از ماندن طولانی در گرمای شدید خودداری ورزند.
موج گرما در سال جاری میلادی از ماه می (اردیبهشت) شروع شده و در ماه جولای (مرداد ماه) به بیشترین حد رسیده است.

آمار رسمی نشان می دهد نزدیک به 60 درصد از گرما زدگان 50 سال به بالا دارند اما به سنین 20 تا 40 سال نیز هشدار داده شده است به دلیل استمرار موج گرما در کشور احتیاط را رعایت کنند.

سازمان هواشناسی ژاپن هم هفته گذشته در گزارشی آورده بود که بیش از 80 نفر براثر گرما در این کشور جانشان را از دست داده و 22 هزار نفر نیز به امراض مختلف ناشی از گرما مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر توفان شدید 'جونگداری' در مرکز و غرب ژاپن در دو روز گذشته به زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر و قطع برق ده‌ها هزار خانه منجر شده است.

این توفان امروز یکشنبه با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، 'هونشو' جزیره اصلی ژاپن را درنوردید.

در چند روز گذشته موج گرما در کشورهای یونان، سوئد، لتونی، سوئد، انگلیس، نروژ، فنلاند، هلند، آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، الجزایر، استرالیا و برخی کشورهای منطقه قفقاز و آمریکای لاتین با تلفات جانی و مادی همراه شده است.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین