کد خبر: ۵۳۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۴

جاسوسان فوتبال را محاکمه کنید!

آفتاب‌‌نیوز : وی در گفتگو با فارس افزود: رفتاری كه در این مدت فیفا با فدراسیون موقت ایران داشت در واقع با اساسنامه اصلی این مجمع جهانی در تعارض است. 

طبق ماده 14 اساسنامه فیفا این تشكیلات، فقط در صورتی كه یك فدراسیون تخطی‌های عمده‌ای از اساسنامه خود داشته باشد می‌تواند در كار آنها دخالت كند، در هر صورت پذیرفتنی نیست كه فیفا طی یك نامه از ایران بخواهد تا اساسنامه خود را به طور دموكراتیك تغییر دهد؛ ولی در یادداشت دیگری رفتار ایران را مغایر با استاندارد‌های فیفا معرفی كرده و توضیح بخواهد. 

نصیرزاده تصریح كرد: آنها اعتراض‌های اخیر فیفا كه در نتیجه برخی جاسوسی‌ها صورت گرفته با چه اساسنامه‌ای از كشور ایران تطبیق داده اند كه آن را واخواهی می‌كنند؟ چنانچه كشور ما در یك فرجه زمانی باید اساسنامه جدیدی بدون دخالت تشكیلات دولتی تدوین كند پس فیفا پذیرفته كه این اساسنامه دارای اشكال است و در صورتی می‌تواند رفتارهای ما را مورد انتقاد قرار دهد كه اساسنامه مورد قبول آنها را ارائه كرده باشیم و بخواهیم آز آن عدول كنیم تنها در این صورت است كه باید مورد بازخواست آنها قرار گیریم. 

این كارشناس حقوقی تاكید كرد: این مطالب باید به زودی منعكس شود تا آنها متوجه شوند تذكرات در مقطع فعلی كه اساسنامه جدیدی به تصویب نرسیده منطقی نیست. این مسائل نشان می‌دهد كه برخی فوتبال كشور را نه برای پیشرفت بلكه برای نفع شخصی خود می‌خواهند. 

نصیرزاده در مورد بند‌های مطرح شده از سوی فیفا كه براساس آن نسبت به دخالت دیوان عدالت اداری و مجلس شورای اسلامی به تصمیمات فدراسیون گله‌مند بوده است، گفت: دخالت دیوان عدالت اداری مداخله دولت تلقی نمی‌شود همان طور كه دادگاه شهر مسینا حكم صعود تیم‌های ایتالیا را دارد. در اجلاس گواتمالا نیز كه آخرین همایش مجمع فیفا بوده آراء دادگاه‌های شهری در مورد فوتبال نیز دارای اعتبار تلقی شده است. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر درخواست تعویق مسابقات در ساعت غروب آفتاب در زمان فدراسیون فعلی صورت گرفته كه اعتراض در این رابطه به فیفا ارسال نشده است؛ بنابراین فیفا بدون شكایت رسمی از كشور، چگونه خود را مجاز به دخالت یك سویه در موارد داخلی می‌سازد. 

وی در پیشنهادی عنوان كرد: به عقیده من باید به استناد ماده 59 و 60 اساسنامه فیفا در صورتی كه این نوع مزاحمت‌ها آن هم به تحریك افراد داخلی برای فوتبال كشوری انجام می شود این تشكیلات جهانی باید به دادگاه CAS در لوزان سوئیس شكایت كند چون رفتار فیفا از نظر اصول اداری و سوابق موجود منطقی نیست و رفتارشان كاملاً سیاسی و كمتر فوتبالی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین