کد خبر: ۵۳۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۷
سپر انسانی برای محافظت از رهبران!

تاکتیک جدید حماس در مقابل اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشیتدپرس ارتش اسرائیل ظرف چند ماه اخیر پیش از هر حمله با یک تماس تلفنی به ساکنان منزل فوق هشدار داده و از آنها می‌خواست  که برای حفظ جان خود منزل را تخلیه کنند. 

در شرایطی که تشکیل سپر انسانی در اطراف منازل مقام‌های حماس کار را برای ارتش اسرائیل سخت کرده‌ حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی همچنان ادامه دارد. در نوار غزه حمله هوایی اسرائیل منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن بیش از نه نفر شد. در میان زخمی‌ها چهار کودک به چشم می‌خوردند. 

تشکیل سپر انسانی اطراف منازل مقام‌های حماس زمانی ٱغاز شد که یکی از رهبران کمیته محلی حماس توسط بک منبع آگاه مطلع شد که ارتش اسرائیل قصد هدف قرار دادن منزل وی را دارد. در منزل سه طبقه این مقام حماس هفده نفر از اعضای خانواده وی زندگی می‌کنند و این درحالی است که همسایگان نیز به این پسر انسانی اضافه شدند. 

ارتش اسرائیل در اولین واکنش به این حادثه اعلام کرد که این تنها تروریست‌‌ها هستند که برای حفاظت از خود سپر انسانی تشکیل می‌دهند. اسماعیل هنیه با طرفداری از تشکیل سپر انسانی برای محافظت از خانه‌های اعضای سرشناس حماس گفت : ما به چنین اتحادی افتخار می‌کنیم. این نقطه آغاز تلاش برای حفاظت از فرزندانمان است. 

در شرایطی که در طول دو هفته گذشته تبادل آتش میان اسرائیل و فلسطین به شدت ادامه داشته است وزیر دفاع اسرائیل در تماس تلفنی با محمود عباس از وی درخواست کرد تا به حملات موشکی مبارزان فلسطینی پایان دهد. در این میان عباس نیز از امیر پرتز درخواست کرد تا دست از حمله هوایی به مناطق مختلف فلسطین بردارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین