کد خبر: ۵۳۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - ۲۱:۰۹

سیدحسن خمینی در هیات امنا دانشگاه آزاد

آفتاب‌‌نیوز : گفتنی است هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در زمان تاسیس، شامل هاشمی رفسنجانی،‌ عبدالله جاسبی، میرحسین موسوی، موسوی اردبیلی و مرحوم حاج سیداحمدخمینی بود.

طرح برکناری جاسبی ناکام ماند{کلیک کنید}

به قرار اطلاع خبرنگار آفتاب در جلسه اخیر هیأت امنای دانشگاه آزاد که در جماران برگزار شد، با تصویب سایر اعضا حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی به جای مرحوم حاج سیداحمد خمینی، به عضویت هیالت امنا انتخاب شد.  

این درحالی است که دانشگاه آزاد روز دوشنبه طی اطلاعیه ای به مطلب اخیری که در روزنامه ایران علیه این دانشگاه منتشر شده است انتقاد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361 و در چارچوب قوانین و مقررات کشور به منظور شکوفایی و رشد نظام آموزش عالی کشور و با پشتوانه مردمی از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تریبون نماز جمعه سال 61 رسما اعلام موجودیت کرد و حضرت امام(ره) نیز با اهدای کمک یک میلیون تومان برای مسئولین دانشگاه دعای خیر کردند.

این اطلاعیه در پاسخ به موضع گیری های اخیر دولت و روزنامه ایران در مورد دکتر جاسبی ریاست دانشگاه آزاد و فشار آنان برای برکناری وی می‌گوید: رئیس دانشگاه آزاد با حکم حضرت امام خمینی(ره) و ابلاغ تنفیذیه توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس جمهور وقت و قبل از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده شده و به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درآمده‌اند. 

اطلاعیه همچنین به عدم کمک دولت به دانشگاه آزاد اشاره می‌کند و می‌گوید: وزیر علوم تحقیقات و فناوری آقای زاهدی نه تنها هیچگونه کمکی به دانشگاه آزاد نکرده است بلکه با مصاحبه‌های جهت‌دار و فرافکنی در ایجاد فضای منفی و مسموم و تشویش اذهان عمومی نقش‌آفرینی فعالی داشته است. وزارت علوم چه رفاهی برای دانشجویان دانشگاه آزاد فراهم نموده.
 همچنین در این بیانیه آمده است: اگر 10 درصد دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه برای تحصیل به خارج می‌رفتند بیش از 45 میلیارد دلار ارز از مملکت خارج می‌شد و هم اکنون حدود نیمی از پذیرفته‌شدگان مقاطع کارشناسان ارشد و دکترای تخصصی را دانشجویان دانشگاه آزاد تشکیل می‌دهند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۷
0
0
سلام
با تشکر از اطلاع رسانی شما
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین